Odbiór mieszkania od dewelopera - na co zwrócić uwagę?

Wyjaśniamy na co zwrócić szczególną uwagę dokonując odbioru mieszkania od dewelopera. Podstawową zasadą jest podejść do całej operacji spokojnie i sumiennie
W 2018 r. już klientów!
średnia 5 z 200 opinii w Google opinie
średnia 5 ze 100 opinii w serwisie Facebook

Napisali o nas

Odbiór mieszkania - na co zwrócić uwagę?

Mieszkania bez wad to rzadkość na rozgrzanym do czerwoności rynku nieruchomości. W artykule podpowiadamy jak fachowo dokonać odbioru mieszkania oraz na co zwrócić szczególną uwagę aby mieszkanie nie sprawiało nam problemów w przyszłym użytkowaniu. Przybliżymy też czym jest protokół zdawczo-odbiorczy.

Dobre przygotowanie przed odbiorem naszego mieszkania

Przed przystąpieniem do odbioru powinniśmy się przygotować. Wszelkie informacje na temat kupowanego lokalu znajdują się w umowie, prospekcie informacyjnym a przede wszystkim w rzutach mieszkania (projektowym, powykonawczym, instalacji itp.). Odbiór mieszkania polega na sprawdzeniu wybudowanego lokalu pod kątem wad i usterek wynikłych w trakcie budowy inwestycji. Porównujemy czy deweloper wybudował nieruchomość zgodnie z tym co nam obiecał w projekcie i czy lokal jest oddany zgodnie ze sztuką budowlaną i tzw. polskimi normami. W takiej sytuacji dobrze zastanowić się nad skorzystaniem z usług fachowca takiego jak inżynier lub inspektor nadzoru budowlanego. Pewny Lokal jako ogólnopolska firma zajmująca się audytami mieszkań zapewnia usługi fachowców mających bogate doświadczenie przy odbiorach mieszkań i domów.

Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy odbiorze mieszkania

Odbiór mieszkania najlepiej jest przeprowadzić w ciągu dnia przy dobrym świetle. Oprócz sprawdzenia czy nie ma usterek takich jak zarysowania, krzywe podłogi, ubytki w ścianach i inne zauważalne na pierwszy rzut oka wady powinniśmy zwrócić uwagę w szczególności na:

powierzchnię lokalu - należy zwrócić uwagę na to, czy metraż jest liczony według nowej normy czy starej - niekorzystnej. Często umowa wiąże różne dopłaty uzależnione od różnicy w powierzchni albo pozwala na odstąpienie od niej jeżeli finalna powierzchnia różni się powyżej np. 2% od tego co obiecywał deweloper

stolarka okienna i drzwiowa - częstym problemem jest to, że okna są nieprawidłowo zainstalowane, co skutkuje nieszczelnościami i uciekaniem ciepła z lokalu. Należy sprawdzić czy drzwi i okna zamykają i otwierają się prawidłowo. Szyby mogą być porysowane, a stolarka posiadać ubytki w plastiku lub drewnie

doprowadzenie instalacji - chodzi o światłowód i inne media potrzebne do korzystania z mieszkania, prąd w gniazdkach i napięcie. Zgodnie z najnowszymi normami prawnymi każdy budynek powinien mieć doprowadzony światłowód oraz instalacje pozwalające na odbiór telewizji naziemnej i kablowej. Dzięki temu możliwe jest swobodne korzystanie z usług różnych dostawców mediów. Nie jest łatwo sprawdzić czy deweloper poprawnie zainstalował instalacje. Dobrze jednak spytać czy zostały one doprowadzone według najnowszych norm obowiązujących od 2013 r. Prawnicy Pewny Lokal pomogą upewnić się w 100 % czy deweloper doprowadził instalacje zgodnie z prawem. Napięcie dobrze jest sprawdzić przy pomocy miernika napięcia.

wilgotność - należy zwrócić uwagę czy w mieszkaniu nie znajdują się powierzchnie zawilgocone, szczególnie w miejscach gdzie wiemy, że przebiegają rury lub znajduje się bliska styczność z zewnętrzną powierzchnią podatną na działanie wody np. krawędź dachu. Jeżeli znajdziemy zawilgocenia, w celu ich potwierdzenia sprawdź je wilgotnościomierzem. Przepisowy wilgotnościomierz jakim dysponuje np. inżynier z firmy Pewny Lokal nie pozwoli deweloperowi zakwestionować pomiaru.

wentylacja - zwróć uwagę czy piony wentylacyjne są wykonane zgodnie z projektem i sztuką budowlaną. W celu potwierdzenia ich działania dobrze jest użyć anemometru lub nawet zwykłego kadzidła, które wskaże nam czy instalacja jest drożna i nie będzie w przyszłości powodować nieprzyjemnych zapachów.

termowizja - dobrze jest też sprawdzić mieszkanie przy użyciu kamery termowizyjnej na obecność mostków termicznych. Kamera sprawdzi się instalacje grzewcze, montaż stolarki okiennej. Pewny Lokal zapewnia badanie kamerą termowizyjną zarówno latem jak i zimą.

Co w przypadku stwierdzenia wad i usterek w mieszkaniu?

W przypadku stwierdzenia niezgodności w mieszkaniu należy dopilnować aby wszelkie wady i usterki zostały wpisane do protokołu. Zgodnie z ustawą deweloperską po podpisaniu protokołu deweloper ma 30 dni na naprawienie stwierdzonych w czasie odbioru problemów z mieszkaniem. Jeżeli wady są na tyle poważne, że powyższy termin nie wystarczy na dokonanie napraw, deweloper może wydłużyć ustawowy termin na oddanie mieszkania informując o tym na piśmie. Po upływie okresu następuje drugi odbiór  w czasie którego należy zweryfikować czy naprawienie wad i usterek zostało dokonane w sposób zgodny z sztuką budowlaną. Warto zaznaczyć, że nawet tzw. drugi odbiór dobrze przeprowadzić przy pomocy wykwalifikowanego fachowca. Nikt nie chciałby aby naprawione wady były tylko tuszowaniem problemu, a nie ich rzeczywistym usunięciem.

Opinie

Mamy pięć razy więcej opinii niż największy z konkurentów!

 

Rewelacyjny kontakt, bardzo miła i fachowa obsługa. Pan który mnie wspierał podczas odbioru lokalu wykazał się pełnym profesjonalizmem i bez żadnego problemu udzielał mi odpowiedzi na wszystkie zadawane pytania.

Artur

 

 

Profesjonalizm, punktualność, dokładność, znajomość tematu, życzliwe podejście do klienta. Polecam!

Małgorzata

Korzystałem z pomocy w tej firmie w sprawie umowy deweloperskiej. Prawnicy posiadają bardzo dużą wiedzę w tym temacie. Oprócz tego byli w stanie przekazać ją w sposób zrozumiały dla mnie. Dzięki temu udało mi się dodać kilka ważnych punktów do umowy, które mnie chroniły. Czas realizacji zlecenia to kilkanaście godzin. Dziękuję!

Paweł

 

 

Sumiennie, a co najważniejsze szczegółowo wykonana praca przez Pana Macieja! Polecam!

Grzegorz

 

 

 

Polecam! Pelen profesjonalizm i wspaniale podejscie do klienta!

Krzysztof

 

Pełen profesjonalizm. Udzielili nam pełnej informacji Pan odpowiedział wyczerpujaco na WSZYSTKIE pytania w jasny i zrozumiały sposób. Raport napisany w przejrzysty i przystępny dla laika sposób. Zdecydowanie polecam.

Qla Hula

 

 

Wszystko ok. Dobry kontakt, możliwość szybkiego załatwienia, kompetentna pomoc przy odbiorze. Cena usługi też ok.

Krzysztof

 

 

 

Bardzo konkretni i fachowi inżynierowie, polecam!

Marcin

Jak to działa?

Nasze usługi są banalnie proste

odbiór techniczny lokalu

Sprawdzamy teżstan techniczny

Punktujemy ryzyka prawne przy kupnie mieszkania na rynku pierwotnym i wtórnym.

Sprawdź stan techniczny mieszkania
Zamówienie

Wystarczy, że podasz numer księgi wieczystej lokalu lub załączysz projekt umowy deweloperskiej.

Sprawdź umowę deweloperską i księgi wieczyste
Analiza

Badamy księgi wieczyste i dokumenty od dewelopera przy pomocy naszego nowoczesnego oprogramowania.

Raporty o stanie prawnym i technicznym nieruchomości do 24 godzin
Finalny raport

Przesyłamy przejrzysty raport w formacie pdf na e-mail klienta 48h po złożeniu zamówienia.

Zamów usługę

Sprawdzamy teżstan prawny

odbiory mieszkań

Oferujemy usługę odbioru technicznego. Nasi inżynierowie sprawdzają mieszkania i domy.

Zamów odbiór mieszkania
Zamówienie

Podajesz miasto i metraż mieszkania, a nasi pracownicy umawiają odbiór mieszkania przez inżyniera.

Zamów wizytę techniczną w mieszkaniu
Wizyta

W czasie odbioru mieszkania inżynier lub inspektor budowlany m.in. sprawdza jego zgodność z normami budowlanymi i projektem. Wykorzystujemy kamery termowizyjne.

Raporty o stanie prawnym i technicznym nieruchomości do 24 godzin
Dokumentacja

Odbiór mieszkania kończy się protokołem odbioru. Na rynku wtórnym 48h po odbiorze mieszkania otrzymujesz raport.

Zarezerwuj termin odbioru
Zobacz, w czym jesteśmy lepsi od konkurentów
Dokonujemy odbioru mieszkań m.in. w: