W poniższym artykule wyjaśniamy, czy koronawirus wpływa na kupno mieszkań i ich odbiór.
1) Nasza firma działa - o ile się to da - normalnie. Oznacza to, że w przypadku dokonanych rezerwacji inżynierowie Pewnego Lokalu pojawią się na odbiorach w ustalonych dniach i godzinach. Apelujemy jednak o zachowanie odpowiednich środków bezpieczeństwa podczas odbioru technicznego (niepodawanie ręki, pozostawanie w odległości 2 m od innej obecnej na odbiorze osoby). Chcemy w ten sposób zadbać o Państwa bezpieczeństwo jak i naszych inżynierów, których poinstruowaliśmy już o konieczności przestrzegania zasad minimalizacji ryzyka zakażenia.
2) Odbiór przez pełnomocnika. Przypominamy, że nasza firma oferuje usługę odbioru technicznego przez pełnomocnika (bez Państwa obecności podczas odbioru). Taki odbiór jest możliwy w świetle ustawy deweloperskiej, więcej na ten temat w tym artykule. Jeśli bylibyście Państwo zainteresowani taką formą, prosimy o stosowną informację, a my napiszemy Państwu o danych niezbędnych w celu przygotowania pełnomocnictwa do odbioru. Ponieważ formalności związane z odbiorem za pośrednictwem pełnomocnika zajmują czas zarówno naszego inżyniera, jak i pracowników Biura Obsługi, odbiór techniczny przez pełnomocnika wiąże się z dodatkową opłatą 150 zł (50 zł rabatu w porównaniu do naszego tradycyjnego cennika). Prosimy zatem o wyrozumiałość dla tego dodatkowego kosztu.
3) Deweloperzy mogą przekładać niektóre odbiory. Z tego, co obserwujemy deweloperzy, którzy już uruchomili wydawanie mieszkań na inwestycjach raczej nie przekładają odbiorów - a na pewno nie robią tego masowo. Opóźnienia mogą natomiast wystąpić w przypadku inwestycji, dla których deweloperzy nie uzyskali jeszcze pozwolenia na użytkowanie od organów nadzoru budowlanego w związku z ograniczeniami w pracach urzędów. Jeśli ustalicie Państwo z deweloperem, że odbiór zostanie przełożony, prosimy o taką informację, a potem o kontakt i podanie nowej planowanej daty odbioru, kiedy deweloper już ją wyznaczy. Chcemy uniknąć sytuacji, w której nasz inżynier pojawiłby się sam na odbiorze (to dla nas dodatkowy i niepotrzebny koszt). Pracownicy naszego Biura Obsługi (które pracuje zdalnie, ale skutecznie) mogą pomóc Państwu w ustaleniu z deweloperem nowego terminu odbioru technicznego.
4) Konsekwencje opóźnień/przełożeń odbiorów. Jeśli deweloper odwoła Państwa odbiór, czasami może należeć się Państwu rekompensata, w zależności od treści podpisanej przez Państwa umowy deweloperskiej (lub innej umowy z deweloperem). W umowie zwykle znajduje się ostateczny termin dla dewelopera na wyznaczenie nabywcy odbioru mieszkania lub domu. Przekroczenie tego terminu nie skutkuje jednak finansową odpowiedzialnością dewelopera, chyba że deweloper sam "nałożył na siebie" w umowie kary umowne/odsetki za opóźnienia w odbiorze.
Wiemy, że odbiór mieszkania lub domu jest bardzo istotnym momentem w życiu każdego człowieka. Dlatego z naszej strony postaramy się, żeby - mimo okoliczności - ten moment przebiegł dla Państwa bez dodatkowego stresu. Nasze Biuro Obsługi zajęte jest pomocą nowym klientom i pomaganiem w ewentualnym przekładaniu odbiorów, dlatego w razie innych, mniej pilnych pytań związanych z tematyką odbioru technicznego nieruchomości, zachęcamy do lektury artykułów w bazie wiedzy.
Kupujesz lub sprzedajesz nieruchomość?
Uniknij kosztownych błędów! W 60 sekund odpowiedz na 5 prostych pytań, a my powiemy Ci, na co uważać!
Obejrzyj film, który pokaże Ci, na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy odbiorze mieszkania.
Ekspert wyjaśnia wszystkie Twoje wątpliwości.
Działamy na terenie całej Polski.
Możemy wykonać audyt nieruchomości w dowolnym terminie.
Nasi prawnicy są wyspecjalizowani konkretnie w prawie nieruchomości.
Ustandaryzowane raporty z analiz umów rezerwacyjnych i deweloperskich.
Doświadczenie z setek audytów technicznych i prawnych w jednym miejscu.
Dowiedz się, jak zaoszczędzić czas i nerwy na odbiorze technicznym.
Audyt nieruchomości to nie tylko równe posadzki i bezpieczne instalacje.
Kliknij na ikonę
żeby dowiedzieć się
więcej o usłudze!