Kim jesteśmy? Odbiór mieszkania od dewelopera w całej Polsce.
Pewny Lokal to jedyna ogólnopolska firma inżynieryjna skierowana do konsumentów. Pomogliśmy już ponad 30 000 Polaków przy odbiorze mieszkania od dewelopera i znaleźliśmy ponad 400 000 usterek! Chcemy również Tobie pomóc w odbiorze mieszkania od dewelopera.
Na czym się znamy, z jakich norm korzystamy przy odbiorach mieszkań od dewelopera?
W trakcie odbioru Twojego mieszkania wykorzystamy wiedzę zdobytą podczas wieloletnich doświadczeń. Znamy najczęstsze niedociągnięcia budowlane prawie wszystkich deweloperów w Polsce i wszystkie ich sztuczki, ponieważ na przestrzeni lat wykonaliśmy kilkadziesiąt tysięcy odbiorów. Nasi inżynierowie są przeszkoleni w zakresie standardów technicznych, Polskich Norm Budowlanych oraz norm międzynarodowych (np. organizacji InterNACHI). Mamy dostęp do wszystkich płatnych norm budowlanych (za większość norm wykorzystywanych podczas odbiorów mieszkań i domów należy bowiem zapłacić).
Dlaczego powinieneś zrobić odbiór techniczny mieszkania od dewelopera z nami?
Poprawianie usterek to ogromny koszt, dlatego nic dziwnego, że deweloper będzie maksymalnie możliwie utrudniał proces odbioru. Podczas odbiorów posługujemy się liczącym czternaście elementów kompletem certyfikowanego sprzętu, takim jak np. lasery krzyżowe, kamery termowizyjne, poziomice, łaty, kątowniki, czy szczelinomierze. Nasi inżynierowie są regularnie szkoleni z zakresu nowo publikowanych norm budowlanych oraz nowych problemów, które napotykamy na budowach. Podczas cyklicznych szkoleń dzielimy się wiedzą dotyczącą tego, jakie problemy występują na poszczególnych inwestycjach u konkretnych deweloperów. W razie natknięcia się na nietypowy problem w trakcie odbioru nasz inżynier ma możliwość skonsultowania się „na gorąco” z Głównym Inżynierem firmy Pewny Lokal lub prawnikiem z kancelarii Pewny Lokal.
W czasie odbioru Twojego mieszkania wyłapiemy od kilkunastu do kilkudziesięciu usterek – dzięki umieszczeniu takich usterek w protokole, deweloper ma obowiązek ich usunięcia. Samodzielny koszt usunięcia usterek przez klienta, w razie ich niewykrycia podczas odbioru, waha się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych (a w skrajnych przypadkach związanych z wilgotnością nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych)!
Przykładowe usterki, które zdarzyło nam się wykryć podczas odbiorów mieszkań i domów to m.in.:
- błędnie wykonane podłoże pod podkładem podłogowym – koszt naprawy takiej usterki to ok. 5 tys. zł;/li>
- zatynkowanie puszki elektrycznej w ścianie – koszt naprawy takiej usterki to ok. 600 zł;
- nieszczelności instalacji wodnej – koszt naprawy to ok. 500 zł;
- odparzenie tynków (tynk stracił przyczepność do podłoża – taka usterka jest niewidoczna z „zewnątrz”) – koszt naprawy to od kilkuset do kilku tysięcy zł;
- błędne osadzenie stolarki okiennej (taką usterkę da się ocenić przy pomocy kamery termowizyjnej oraz wprawnego oka inżyniera) – koszt wymiany jednego okna to od 1 do 5 tys. zł;
- błędnie wykonana izolacji poziomej budynku, co wiąże się z rykiem podsiąku przez ściany zewnętrzne – koszt naprawy takiej usterki to od 20 do 50 tys. zł;
- brak wyprowadzenia pionu kanalizacyjnego ponad połać dachu (skutkuje powstawaniem podciśnienia w kanalizacji); skutkiem tej usterki wysychanie syfonów i utrzymywanie się zapachu kanalizacji w cały domu – koszt wyprowadzenie pionu kanalizacyjnego ponad połać dachu to ok. 3-4 tys. zł;
- nieszczelności połaci dachu na skutek błędnie wykonanej warstwy dachu – koszt usunięcia usterki to od 2 do 5 tys. zł.
Odbiór techniczny mieszkania z wujkiem? Najłatwiejsza droga jak stracić wiele tysięcy złotych! Ile kosztuje odbiór domu od dewelopera z nami? Dużo mniej!
Może się wydawać, że odbiór techniczny nieruchomości od dewelopera warto wykonać samemu, z pomocą swojego architekta czy ekipy remontowej lub korzystając z pomocy „znajomego-budowlańca”. To nieprawda — wiedza z zakresu norm wykorzystywanych przy odbiorach technicznych jest na tyle specyficzna, że tylko nasi inżynierowie są w stanie realnie wymóc na deweloperze naprawę usterek. Spędzamy dziesiątki godzin na szkoleniach merytorycznych naszych inżynierów, dzięki czemu są oni gotowi do merytorycznego starcia z deweloperem i zawsze staną po Twojej stronie. Tej wiedzy nie posiada żadna firma remontowa, żaden architekt, ani tym bardziej żaden znajomy budowlaniec lub przysłowiowy wujek. Tylko nasza firma ma dostęp do wszystkich płatnych norm wykorzystywanych przy odbiorach, a także do certyfikowanego sprzętu (deweloperzy szukają każdego pretekstu, żeby odrzucić zgłoszoną usterkę i często wykorzystują fakt, że sprzęt użyty do sprawdzenia nieruchomości okazał się nienormowany).
Nawet najlepsza firma remontowa, architekt lub znajomy budowlaniec nie posiadają doświadczenia z setek odbiorów, nie mówiąc już o tym, że zapewne nie orientują się, jakie usterki i problemy są charakterystyczne dla danego dewelopera czy danej inwestycji. W historii naszej firmy wielokrotnie zdarzały się sytuacje, kiedy zgłaszały się do nas po odbiór osoby, które „pierwszy odbiór” nieruchomości wykonały same lub już korzystając z pomocy innej firmy (np. wykończeniowej) – zwykle po takim odbiorze jesteśmy w stanie znaleźć kilkanaście dodatkowych usterek.
Jak przebiega odbiór i oddanie mieszkania z Pewnym Lokalem?
Umówić się z nami na odbiór można podając swój numer telefonu w formularzu kontaktowym, wypełniając formularz rezerwacyjny lub dzwoniąc bezpośrednio na naszą infolinię (797 014 014). Jeśli termin odbioru został już wyznaczony przez dewelopera, sugerujemy wypełnienie formularza. Jeśli termin nie jest znany, zalecamy kontakt telefoniczny.
Przed odbiorem prosimy naszych klientów o przesłanie nam dokumentów, które są potrzebne do weryfikacji nieruchomości podczas odbioru. Te dokumenty to tzw. standard wykończenia nieruchomości (zwykle stanowi on załącznik do umowy deweloperskiej), rzut projektowy oraz dokument opisujący tzw. zmiany lokatorskie (jeśli były one zamawiane u dewelopera).
Podczas odbioru technicznego Twojego mieszkania zweryfikujemy, czy:
- nieruchomość jest zgodna z dokumentacją (m.in. rzutem i standardem wykończenia);
- nieruchomość jest wykończona zgodnie z normami budowlanymi oraz Polskimi Normami (normy te mogą dotyczyć np. posadzek czy stolarki okiennej);
- nieruchomość jest wolna od innych wad i usterek.
Odbior mieszkania trwa zwykle od godziny do nawet 5-6 godzin (wszystko zależy od metrażu nieruchomości oraz liczby usterek). Podczas odbioru nasz inżynier dba o to, żeby wszystkie usterki i wady nieruchomości zostały wpisane do protokołu odbioru dewelopera. Nie masz czasu, aby spędzić kilka godzin na odbiorze? Nie ma problemu — często wykonujemy odbiory bez udziału klienta — wystarczy nam skan odpowiedniego pełnomocnictwa.
Na życzenie klienta możemy też przygotować raport z dokumentacji fotograficznej. Na takim raporcie nanosimy zdjęcie każdej usterki na rzut mieszkania lub domu. Dzięki raportowi z dokumentacji fotograficznej podczas tzw. drugiego odbioru łatwiej zweryfikować, czy deweloper rzeczywiście usunął wszelkie usterki (można bowiem łatwo zidentyfikować miejsce położenia usterki, dzięki naniesieniu jej zdjęcia na rzut).
Zgodnie z ustawą deweloperską, deweloper ma obowiązek ustosunkować się do wskazanych podczas odbioru wad i usterek w terminie 14 dni po odbiorze oraz usunąć wady 30 dni od daty odbioru. Z naszego doświadczenia wynika, że zdecydowana większość usterek i wad wskazanych przez inżynierów firmy Pewny Lokal jest akceptowana przez deweloperów oraz w konsekwencji usuwana. Zachęcamy do skorzystania z naszych usług!
Znajdziemy więcej usterek niż ktokolwiek inny. Gwarantujemy.