Drugi odbiór

Chcesz, abyśmy wykonali dla Ciebie drugi odbiór nieruchomości?

lub

Po odbiorze technicznym nieruchomości następuje czas na naprawdę wskazanych w protokole usterek. W teorii, po oddaniu mieszkania z naprawionymi usterkami powinieneś móc się ze spokojną głową wprowadzić do nowego lokum, ale czy faktycznie tak jest?

#1 w Polsce pod względem średniej i liczby ocen!

oceny google i facebook pewny lokal
oceny google i facebook pewny lokal

Ponad 1500 osób oceniło nas na 5,0!

Chcesz, abyśmy wykonali dla Ciebie drugi odbiór nieruchomości?

Dlaczego warto wykonać drugi odbiór z pewny lokal

#1 w Polsce pod względem średniej i liczby ocen!

oceny google i facebook pewny lokal
oceny google i facebook pewny lokal

Ponad 1500 osób oceniło nas na 5,0!

W 2021 zaufało nam
ponad 10 000 klientów!

Dlaczego warto wykonać drugi odbiór z pewny lokal

Dlaczego warto wykonać drugi odbiór z nami?

Jako lider rynku wiemy, jak rozmawiać z deweloperem. Potrafimy stwierdzić, czy usterki i wady zostały przez dewelopera naprawdę usunięte, czy też deweloper jedynie zamarkował usunięcie wad.

Niestety bardzo często zdarza się, że deweloperzy nie naprawiają wszystkich usterek wyłapanych podczas pierwszego odbioru, albo przy naprawie zdarzają im się nowe szkody.

Dlatego warto asertywnie ustalić drugi termin na odbiór z deweloperem (często odkładany przez dewelopera wbrew ustawie) i po raz kolejny dokładnie sprawdzić nieruchomość - najlepiej przy asyście inżyniera obecnego na pierwszym odbiorze.

Zamów drugi odbiór

Dlaczego drugi odbiór jest problematyczny?

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Drugi odbiór trzeba umówić samemu - rzadko który deweloper pilnuje tego obowiązku sam.

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Średnio po pierwszym odbiorze naprawiona jest co trzecia usterka.

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Bardzo często usterki z pierwszego odbioru są maskowane lub przy próbie naprawienia - zastępowane nowymi.

Jak skłonić dewelopera do usunięcia usterek?

Deweloper ma obowiązek usunąć wady i usterki zidentyfikowane podczas odbioru w terminie 30 dni od pierwszego odbioru. Sugerujemy wyznaczenie deweloperowi lub umówienie się z nim (najlepiej e-mailowo) na termin "drugiego" odbioru właśnie w dzień przypadający 30 dni od dnia pierwszego odbioru lub w zbliżonym terminie. Dzięki takiemu konkretnemu wyznaczeniu terminu deweloper będzie "zmobilizowany" do szybkiego usunięcia usterek.

Z naszego doświadczenia wynika, że...

bez asertywnego wyznaczenia terminu drugiego odbioru deweloperowi, proces naprawy usterek przez dewelopera może być rozbity w czasie i trwać tygodniami, a czasem wręcz miesiącami (najpóźniejsze drugie odbiory w historii Pewny Lokal odbywały się ponad 10 miesięcy po pierwszym odbiorze!).

Dlaczego warto wykonać drugi odbiór z pewny lokal

Oś czasu nabywcy

Pierwszy
odbiór
Zgłoszenie usterek
w protokole odbioru.
Odpowiedź
dewelopera
W ciągu 14 dni deweloper
ma obowiązek odpowiedzieć
na protokół.
Naprawa
usterek
Po 30 dniach od pierwszego
odbioru powinniśmy otrzymać
mieszkanie bezusterkowe.
Drugi
odbiór
Warto to skontrolować
podczas drugiego odbioru.
drugi odbiór

Pierwszy odbiór

Zgłoszenie usterek w protokole odbioru.

Odpowiedź dewelopera

W ciągu 14 dni deweloper ma obowiązek odpowiedzieć na protokół.

Naprawa usterek

Po kolejnych 30 dniach powinniśmy otrzymać mieszkanie bezusterkowe.

Drugi odbiór

Warto to skontrolować podczas drugiego odbioru.

Przykładowe usterki

Nie żartujemy, one naprawdę często się zdarzają. Zobacz sam!

przykładowe usterki w trakcie odbioru technicznego pewny

Brak płaszczyzny podkładu podłogowego

Deweloper zeszlifował miejsce, w którym została zgłoszona usterka, jednak podczas weryfikacji okazało się, że widoczne przetarcie jest jedynie powierzchowne, a problem nie został wcale usunięty. Bez weryfikacji łatą kontrolną i szczelinomierzem, można było uwierzyć, że problem faktycznie został naprawiony.

przykładowe usterki w trakcie odbioru technicznego pewny

Brak płaszczyzny podkładu podłogowego

W tym przypadku deweloper próbował naprawić brak kąta prostego na tynku gipsowym zaprawą cementową, oprócz błędnie zastosowanej technologi, brak kąta został odnotowany ponownie.

przykładowe usterki w trakcie odbioru technicznego pewny

Uszkodzenia ram okiennych oraz elementów wyposażenia

Deweloperzy często podczas prac naprawczych i porządkowych uszkadzają elementy wyposażenia, dlatego szczególnie istotne jest, aby dokładnie zweryfikować wszystkie komponenty, które mamy w mieszkaniu.

przykładowe usterki w trakcie odbioru technicznego pewny

Usuwanie elementów wyposażenia

Przy okazji zgłoszonych prac porządkowych w mieszkaniu, deweloper pozbył się klinów podporowych pod oknem, co stanowi kardynalną nieprawidłowość - okno tak osadzone będzie narażone na niedopuszczalne naprężenia, które mogą powodować nawet pęknięcia ram okiennych.

Co nas wyróżnia?

Pewny Lokal to coś więcej niż usługi odbioru. Poznaj nasze mocne strony

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Ogólnopolska skala

Działamy m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Trójmieście, Opolu, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie, Bydgoszczy

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Sieć fachowców

Na rynku pierwotnym i wtórnym działają dla nas przeszkoleni i doświadczeni inżynierowie i inspektorzy

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Dyspozycyjność

Dzięki dużej skali odbiorów i analiz, możemy wykonać usługę w dowolnym terminie (nawet z jednodniowym wyprzedzeniem).

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Jednolity format usługi

Ustandaryzowane odbiory techniczne mieszkań i domów według sprawdzonego schematu, spójne analizy prawne i przeglądy techniczne na rynku wtórnym.

Mamy ponad tysiąc opinii zadowolonych klientów!

Swoją renomę zawdzięczamy nie tylko usługom najwyższej jakości, ale także usatysfakcjonowanym Klientom!

Mamy najlepsze opinie!

logo facebooka logo facebooka

Ponad 1500 osób oceniło nas na 5,0!

Szkolimy inżynierów, żeby o Ciebie zadbali

Zobacz jakie szkolenia przechodzą nasi inżynierowie i jakimi certyfikatami są honorowani.

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

@hp-t-zzakresu1

Odbiory wykonujemy zgodnie z normami

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

@hp-t-zzakresu2

Mamy dostęp do płatnych norm

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

@hp-t-zzakresu3

Przeszliśmy szkolenie z termowizji

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

@hp-t-zzakresu4

Jesteśmy certyfikowani

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

@hp-t-zzakresu1

Odbiory wykonujemy zgodnie z normami Instytutu techniki budowlanej

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

@hp-t-zzakresu2

Mamy dostęp do płatnych norm polskiego komitetu normalizacyjnego

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

@hp-t-zzakresu3

Przeszliśmy szkolenie z termowizji Infrared Training Center

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

@hp-t-zzakresu4

Jesteśmy certyfikowani przez międzynarodową organizację inspekcyjną Inter-Nachi

Używamy najlepszego sprzętu

Używamy atestowanego sprzętu, dzięki któremu deweloper musi uznać usterki, które znajdziemy.

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

Kamery termowizyjne

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

Dalmierze, lasery krzyżowe

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

Narzędzia pomiarowe

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

Łaty, kątowniki

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

Kamery termowizyjne

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

Dalmierze, lasery krzyżowe

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

Narzędzia pomiarowe

pewny lokal Używamy profesjonalnego sprzętu

Łaty, kątowniki