pewny lokal
call 797 014 014

Drugi odbiór mieszkania lub domu w całej Polsce

  • Sprawdzimy, czy deweloper usunął wszystkie zgłoszone usterki.
  • Jeszcze raz zweryfikujemy całą nieruchomość.
  • Działamy w całej Polsce.
  • Już od 149 zł

lub zostaw nam swój numer i oddzwonimy

Oddzwaniamy w klika minut!

Wykonaliśmy ponad 45 000 odbiorów

facebook logo google logo

Ponad 3500 osób oceniło naszych inżynierów na 5,0!

 

Wykonaliśmy ponad 45 000 odbiorów!

Zostaw Twój numer, a opowiemy jak możemy Ci pomóc!
Oddzwaniamy w kilka minut!
ikona apostrofu

„Niestety deweloper jedno naprawił, a drugie zepsuł. Inżynier zobaczył, że podczas polerowania rys na oknie deweloper uszkodził parapety zewnętrzne. Gdybyśmy tego nie wskazali możliwe, że naprawa obciążyłaby naszą kieszeń. Nie udowodniłbym później, że to nie ja porysowałem parapet.”

zdjęcia autora opinii

Natalia Woźniak, która odbierała z nami mieszkanie Ronson w 2021 r.

ikona apostrofu

„Skorzystaliśmy z usług odbioru i drugiego odbioru inżynierów z Pewnego Lokalu. Deweloper zapewniał nas, że naprawił wszystkie usterki, ale na miejscu okazało się, że żadna z nich nie została usunięta. Gdybyśmy zaufali jego słowom, sami musielibyśmy naprawiać wady. Na szczęście przyszliśmy ponownie ze wsparciem inżynierów.”

zdjęcia autora opinii

Sławomir Kalinowski, który odebrał z nami mieszkanie w 2022 r.

ikona apostrofu

„Ten sam inżynier, który uczestniczył w pierwszym odbiorze, dokładnie sprawdził, czy deweloper naprawił wszystkie usterki. Niestety, naprawiono tylko część, a prostowanie jednej ściany spowodowało, że druga się wykrzywiła. Inżynier zauważył tę wadę i zalecił, by przy naprawie kolejnej ściany sprawdzić wpływ na sąsiednie elementy.”

zdjęcia autora opinii

Hubert Pawlak, który odebrał z nami mieszkanie Kliny Zacisze w 2022 r.

ikona apostrofu

„Byłam zaskoczona, gdy inżynier podczas odbioru zaczął przecierać drzwi jakby usuwał kurz. Po chwili uszkodzenia drzwi stały się bardziej widoczne – były ukryte pod kurzem. Podobna sytuacja miała miejsce z listwami przy wyjściu na balkon. Ostatecznie deweloper musiał wymienić drzwi i listwy.”

zdjęcia autora opinii

Ewa Maciejewska, która odebrała z nami mieszkanie Marina Mokotów w 2021 r.

ikona apostrofu

„Podczas drugiej wizyty inżyniera okazało się, że deweloper wcale nie wyrównał posadzki, co zmusiło nas do czekania na dodatkowe poprawki przez kolejne 2 miesiące. Gdyby nie ponowna pomoc Pewny Lokal, mielibyśmy problem z położeniem parkietu, który mógłby klawiszować przez lata. Dziękujemy za profesjonalne wsparcie!”

zdjęcia autora opinii

Krystyna J., Kraków

ikona apostrofu

„Nie wierzcie deweloperom, że usuną usterki, na których usunięcie niby się godzą! Trzeba tych dziadów sprawdzać 10 razy i im nie ufać. W naszym przypadku na 20 stwierdzonych usterek podczas odbioru (deweloper powiedział, że usunie wszystkie), usunięta była ... jedna usterka.”

zdjęcia autora opinii

Jakub, Gdańsk

Zostaw Twój numer, a opowiemy jak możemy Ci pomóc!
Oddzwaniamy w kilka minut!
oceny google i facebook pewny lokal oceny google i facebook pewny lokal

Ponad 3000 osób oceniło nasze odbiory od dewelopera na 5,0!

Dlaczego warto wykonać drugi odbiór z nami?

Dlaczego warto wykonać drugi odbiór z pewny lokal

Jako lider rynku wiemy, jak rozmawiać z deweloperem. Potrafimy stwierdzić, czy usterki i wady zostały przez dewelopera naprawdę usunięte, czy też deweloper jedynie zamarkował usunięcie wad.

Niestety bardzo często zdarza się, że deweloperzy nie naprawiają wszystkich usterek wyłapanych podczas pierwszego odbioru, albo przy naprawie zdarzają im się nowe szkody.

Dlatego warto asertywnie ustalić drugi termin na odbiór z deweloperem (często odkładany przez dewelopera wbrew ustawie) i po raz kolejny dokładnie sprawdzić nieruchomość - najlepiej przy asyście inżyniera obecnego na pierwszym odbiorze.

Zamów drugi odbiór

Dlaczego drugi odbiór jest problematyczny?

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Drugi odbiór trzeba umówić samemu - rzadko który deweloper pilnuje tego obowiązku sam.

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Średnio po pierwszym odbiorze naprawiona jest co trzecia usterka.

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Bardzo często usterki z pierwszego odbioru są maskowane, a nie naprawiane.

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Zdarza się, że stare usterki zastępowane są nowymi.

Jak skłonić dewelopera do usunięcia usterek?

Deweloper ma obowiązek usunąć wady i usterki zidentyfikowane podczas odbioru w terminie 30 dni od pierwszego odbioru. Sugerujemy wyznaczenie deweloperowi lub umówienie się z nim (najlepiej e-mailowo) na termin "drugiego" odbioru właśnie w dzień przypadający 30 dni od dnia pierwszego odbioru lub w zbliżonym terminie. Dzięki takiemu konkretnemu wyznaczeniu terminu deweloper będzie "zmobilizowany" do szybkiego usunięcia usterek.

Z naszego doświadczenia wynika, że...

bez asertywnego wyznaczenia terminu drugiego odbioru deweloperowi, proces naprawy usterek przez dewelopera może być rozbity w czasie i trwać tygodniami, a czasem wręcz miesiącami (najpóźniejsze drugie odbiory w historii Pewny Lokal odbywały się ponad 10 miesięcy po pierwszym odbiorze!).

Dlaczego warto wykonać drugi odbiór z pewny lokal

Zostaw nam swój numer i oddzwonimy

Oddzwaniamy w kilka minut!

Oś czasu nabywcy

Pierwszy
odbiór
Zgłoszenie usterek
w protokole odbioru.
Odpowiedź
dewelopera
W ciągu 14 dni deweloper
ma obowiązek odpowiedzieć
na protokół.
Naprawa
usterek
Po 30 dniach od pierwszego
odbioru powinniśmy otrzymać
mieszkanie bezusterkowe.
Drugi
odbiór
Warto to skontrolować
podczas drugiego odbioru.
drugi odbiór

Pierwszy odbiór

Zgłoszenie usterek w protokole odbioru.

Odpowiedź dewelopera

W ciągu 14 dni deweloper ma obowiązek odpowiedzieć na protokół.

Naprawa usterek

Po kolejnych 30 dniach powinniśmy otrzymać mieszkanie bezusterkowe.

Drugi odbiór

Warto to skontrolować podczas drugiego odbioru.

Przykładowe usterki

Nie żartujemy, one naprawdę często się zdarzają. Zobacz sam!

przykładowe usterki w trakcie odbioru technicznego pewny

Brak płaszczyzny podkładu podłogowego

Deweloper zeszlifował miejsce, w którym została zgłoszona usterka, jednak podczas weryfikacji okazało się, że widoczne przetarcie jest jedynie powierzchowne, a problem nie został wcale usunięty. Bez weryfikacji łatą kontrolną i szczelinomierzem, można było uwierzyć, że problem faktycznie został naprawiony.

przykładowe usterki w trakcie odbioru technicznego pewny

Brak kąta prostego

W tym przypadku deweloper próbował naprawić brak kąta prostego na tynku gipsowym zaprawą cementową, oprócz błędnie zastosowanej technologi, brak kąta został odnotowany ponownie.

przykładowe usterki w trakcie odbioru technicznego pewny

Uszkodzenia ram okiennych oraz elementów wyposażenia

Deweloperzy często podczas prac naprawczych i porządkowych uszkadzają elementy wyposażenia, dlatego szczególnie istotne jest, aby dokładnie zweryfikować wszystkie komponenty, które mamy w mieszkaniu.

przykładowe usterki w trakcie odbioru technicznego pewny

Usuwanie elementów wyposażenia.

Przy okazji zgłoszonych prac porządkowych w mieszkaniu, deweloper pozbył się klinów podporowych pod oknem, co stanowi kardynalną nieprawidłowość - okno tak osadzone będzie narażone na niedopuszczalne naprężenia, które mogą powodować nawet pęknięcia ram okiennych.

Zostaw nam swój numer i oddzwonimy

Oddzwaniamy w kilka minut!

Co nas wyróżnia?

Pewny Lokal to coś więcej niż usługi odbioru. Poznaj nasze mocne strony

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Ogólnopolska skala

Działamy m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Trójmieście, Opolu, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie, Bydgoszczy

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Sieć fachowców

Na rynku pierwotnym i wtórnym działają dla nas przeszkoleni i doświadczeni inżynierowie i inspektorzy

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Dyspozycyjność

Dzięki dużej skali odbiorów i analiz, możemy wykonać usługę w dowolnym terminie (nawet z jednodniowym wyprzedzeniem).

co wyróżnia operaty w pewny lokal

Sprzęt

Sprawdzenie, czy deweloper usunął wszystkie usterki wskazane na pierwszym odbiorze, wymaga ponownej weryfikacji odpowiednim sprzętem, np. nierówności trzeba ponownie sprawdzić laserem krzyżowym.

Jesteśmy certyfikowani

Zobacz, jakie szkolenia przechodzą nasi inżynierowie i jakie posiadamy certyfikaty.

Odbiory wykonujemy zgodnie z normami Instytutu Techniki Budowlanej
Mamy dostęp do płatnych norm Polskiego Komitetu Normalizacyjnego
Przeszliśmy szkolenie z termowizji wg Infrared Training Center
Jesteśmy certyfikowani przez organizację InterNACHI

Używamy najlepszego sprzętu

Podczas odbiorów mieszkań i domów posługujemy się atestowanym sprzętem, którego deweloper nie może podważyć.

Kamery termowizyjne
Dalmierze, lasery krzyżowe
Narzędzia pomiarowe, anemometry
Łaty, kątowniki

Najczęściej zadawane pytania

Wszystko, co musisz wiedzieć

Ogólne

Co to jest usługa drugiego odbioru technicznego mieszkania/domu od dewelopera?
Usługa drugiego odbioru technicznego mieszkania/domu od dewelopera to usługa, która polega na sprawdzeniu, czy deweloper usunął wszystkie wady i usterki w lokalu lub domu. Z naszego doświadczenia wynika, że deweloperzy bardzo często nie usuwają zidentyfikowanych usterek i liczą na to, że nie zostaną sprawdzeni przez nabywców.
Jakie są korzyści z wykorzystania usługi drugiego odbioru technicznego?
Korzyści z wykorzystania usługi drugiego odbioru technicznego mieszkania/domu od dewelopera to gwarancja jakości wykonania nieruchomości zgodnie ze standardem, uniknięcie kosztownych poprawek i napraw oraz możliwość uzyskania rekompensaty za błędy dewelopera w razie nieusunięcia przez niego usterek (w tym pomagają nasi prawnicy).
Czy muszę przesyłać Wam jakieś dokumenty, aby skorzystać z usługi drugiego odbioru technicznego
Nie, nie ma potrzeby składania żadnych dokumentów, aby skorzystać z usługi drugiego odbioru technicznego mieszkania/domu od dewelopera. Wszystkie niezbędne dokumenty otrzymaliśmy podczas pierwszego odbioru.
Jak długo trwa usługa drugiego odbioru technicznego?
Usługa drugiego odbioru technicznego mieszkania/domu od dewelopera trwa zazwyczaj nieznacznie krócej niż usługa pierwszego odbioru, czyli w zależności od rodzaju nieruchomości od godziny do nawet całego dnia.
Czy muszę być obecny podczas usługi drugiego odbioru?
Nie ma takiej potrzeby, oferujemy usługę odbioru przez pełnomocnika.
Kto będzie odpowiedzialny za wykonanie usługi drugiego odbioru?
Odpowiedzialność za wykonanie usługi drugiego odbioru technicznego mieszkania/domu od dewelopera ponosi zespół inspektorów Pewnego Lokalu.
Co się stanie, jeśli deweloper dalej odmawia usunięcia wszystkich usterek?
W takich sytuacjach do gry wkraczają nasi prawnicy, którzy najczęściej są w stanie skutecznie skłonić dewelopera do usunięcia usterek.
Czy jest jakaś gwarancja jakości usługi drugiego odbioru technicznego?
Tak, nasza firma oferuje gwarancję jakości usługi drugiego odbioru technicznego mieszkania/domu od dewelopera.

Dlaczego warto przeprowadzić drugi odbiór mieszkania?

Poprawianie usterek to ogromny koszt, dlatego nic dziwnego, że deweloper będzie starał się zrobić to jak najmniejszym kosztem. Czasami zdarza się, że deweloper naprawiając jedno psuje drugie lub tylko udaje, że coś naprawił. Dzięki usłudze drugiego odbioru nie będziesz musiał zastawiać się, czy naprawy dewelopera zostały wykonane tak jak powinny.

Nasi inżynierowie na drugi odbiór wyposażeni będą w najnowszy sprzęt taki jak: lasery krzyżowe, kamery termowizyjne, poziomice, łaty, kątowniki, czy szczelinomierze. Dodatkowo w przypadku nietypowych problemów będą mogli skontaktować się z Głównym Inżynierem firmy Pewny Lokal lub z zespołem prawników z kancelarii Pewny Lokal.

Czy drugi odbiór to łatwizna?

Może się wydawać, że drugi odbiór techniczny nieruchomości od dewelopera warto wykonać samemu, z pomocą swojego architekta czy ekipy remontowej lub korzystając z pomocy „znajomego-budowlańca”. Przecież musimy tylko sprawdzić, czy usterki już wskazane zostały naprawione i ewentualnie sprawdzić, czy nie dokonał nowych zniszczeń. Nic bardziej mylnego. Bez kamery termowizyjnej nie sprawdzimy, czy mostki termiczne zostały usunięte. Bez lasera krzyżowego i poziomnicy nie sprawdzisz, czy deweloper prostując jednej ściany, nie doprowadził przypadkiem do powstania odchyłki w drugiej ścianie. Bez specjalistycznej wiedzy technicznej nie określisz czy wykonane naprawy nie doprowadziły do utraty jakości materiału. Finalnie bez sprawnego oka i znajomość norm budowlanych przez inżyniera nie wychwycisz wszystkich zarysowań lub innych uszkodzeń mechanicznych.

Jak przebiega odbiór nieruchomości z Pewnym Lokalem

Umówić się z nami na drugi odbiór można podając swój numer telefonu w formularzu kontaktowym, wypełniając formularz rezerwacyjny lub dzwoniąc bezpośrednio na naszą infolinię (797 014 014). Jeśli termin drugiego odbioru został już wyznaczony przez dewelopera, sugerujemy wypełnienie formularza. Jeśli termin nie jest znany, zalecamy kontakt telefoniczny.

Podczas drugiego odbioru technicznego Twojego mieszkania zweryfikujemy:

  • Czy wszystkie wady i usterki uznane przez dewelopera zostały naprawione;
  • Jakość wykonanych napraw;
  • Czy podczas naprawiania usterek deweloper nie doprowadził przypadkiem do powstania nowe wady lub usterki nieruchomości.

Odbiór drugiego mieszkania trwa od pół godziny do nawet 5-6 godzin (wszystko zależy od metrażu nieruchomości oraz liczby usterek). Podczas drugiego odbioru nasz inżynier dba o to, żeby wszystkie usterki i wady nieruchomości zostały przekazane deweloperowi. Nie masz czasu, aby spędzić kilka godzin na odbiorze? Nie ma problemu — często wykonujemy odbiory bez udziału klienta — wystarczy nam skan odpowiedniego pełnomocnictwa.