lub zostaw nam swój numer i oddzwonimy
Jako lider rynku wiemy, jak rozmawiać z deweloperem. Potrafimy stwierdzić, czy usterki i wady zostały przez dewelopera naprawdę usunięte, czy też deweloper jedynie zamarkował usunięcie wad.
Niestety bardzo często zdarza się, że deweloperzy nie naprawiają wszystkich usterek wyłapanych podczas pierwszego odbioru, albo przy naprawie zdarzają im się nowe szkody.
Dlatego warto asertywnie ustalić drugi termin na odbiór z deweloperem (często odkładany przez dewelopera wbrew ustawie) i po raz kolejny dokładnie sprawdzić nieruchomość - najlepiej przy asyście inżyniera obecnego na pierwszym odbiorze.
Zamów drugi odbiórDrugi odbiór trzeba umówić samemu - rzadko który deweloper pilnuje tego obowiązku sam.
Średnio po pierwszym odbiorze naprawiona jest co trzecia usterka.
Bardzo często usterki z pierwszego odbioru są maskowane, a nie naprawiane.
Zdarza się, że stare usterki zastępowane są nowymi.
Deweloper ma obowiązek usunąć wady i usterki zidentyfikowane podczas odbioru w terminie 30 dni od pierwszego odbioru. Sugerujemy wyznaczenie deweloperowi lub umówienie się z nim (najlepiej e-mailowo) na termin "drugiego" odbioru właśnie w dzień przypadający 30 dni od dnia pierwszego odbioru lub w zbliżonym terminie. Dzięki takiemu konkretnemu wyznaczeniu terminu deweloper będzie "zmobilizowany" do szybkiego usunięcia usterek.
bez asertywnego wyznaczenia terminu drugiego odbioru deweloperowi, proces naprawy usterek przez dewelopera może być rozbity w czasie i trwać tygodniami, a czasem wręcz miesiącami (najpóźniejsze drugie odbiory w historii Pewny Lokal odbywały się ponad 10 miesięcy po pierwszym odbiorze!).
Zgłoszenie usterek w protokole odbioru.
W ciągu 14 dni deweloper ma obowiązek odpowiedzieć na protokół.
Po kolejnych 30 dniach powinniśmy otrzymać mieszkanie bezusterkowe.
Warto to skontrolować podczas drugiego odbioru.
Nie żartujemy, one naprawdę często się zdarzają. Zobacz sam!
Deweloper zeszlifował miejsce, w którym została zgłoszona usterka, jednak podczas weryfikacji okazało się, że widoczne przetarcie jest jedynie powierzchowne, a problem nie został wcale usunięty. Bez weryfikacji łatą kontrolną i szczelinomierzem, można było uwierzyć, że problem faktycznie został naprawiony.
W tym przypadku deweloper próbował naprawić brak kąta prostego na tynku gipsowym zaprawą cementową, oprócz błędnie zastosowanej technologi, brak kąta został odnotowany ponownie.
Deweloperzy często podczas prac naprawczych i porządkowych uszkadzają elementy wyposażenia, dlatego szczególnie istotne jest, aby dokładnie zweryfikować wszystkie komponenty, które mamy w mieszkaniu.
Przy okazji zgłoszonych prac porządkowych w mieszkaniu, deweloper pozbył się klinów podporowych pod oknem, co stanowi kardynalną nieprawidłowość - okno tak osadzone będzie narażone na niedopuszczalne naprężenia, które mogą powodować nawet pęknięcia ram okiennych.
Zostaw nam swój numer i oddzwonimy
Pewny Lokal to coś więcej niż usługi odbioru. Poznaj nasze mocne strony
Działamy m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Trójmieście, Opolu, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie, Bydgoszczy
Na rynku pierwotnym i wtórnym działają dla nas przeszkoleni i doświadczeni inżynierowie i inspektorzy
Dzięki dużej skali odbiorów i analiz, możemy wykonać usługę w dowolnym terminie (nawet z jednodniowym wyprzedzeniem).
Sprawdzenie, czy deweloper usunął wszystkie usterki wskazane na pierwszym odbiorze, wymaga ponownej weryfikacji odpowiednim sprzętem, np. nierówności trzeba ponownie sprawdzić laserem krzyżowym.
Wszystko, co musisz wiedzieć
Poprawianie usterek to ogromny koszt, dlatego nic dziwnego, że deweloper będzie starał się zrobić to jak najmniejszym kosztem. Czasami zdarza się, że deweloper naprawiając jedno psuje drugie lub tylko udaje, że coś naprawił. Dzięki usłudze drugiego odbioru nie będziesz musiał zastawiać się, czy naprawy dewelopera zostały wykonane tak jak powinny.
Nasi inżynierowie na drugi odbiór wyposażeni będą w najnowszy sprzęt taki jak: lasery krzyżowe, kamery termowizyjne, poziomice, łaty, kątowniki, czy szczelinomierze. Dodatkowo w przypadku nietypowych problemów będą mogli skontaktować się z Głównym Inżynierem firmy Pewny Lokal lub z zespołem prawników z kancelarii Pewny Lokal.
Może się wydawać, że drugi odbiór techniczny nieruchomości od dewelopera warto wykonać samemu, z pomocą swojego architekta czy ekipy remontowej lub korzystając z pomocy „znajomego-budowlańca”. Przecież musimy tylko sprawdzić, czy usterki już wskazane zostały naprawione i ewentualnie sprawdzić, czy nie dokonał nowych zniszczeń. Nic bardziej mylnego. Bez kamery termowizyjnej nie sprawdzimy, czy mostki termiczne zostały usunięte. Bez lasera krzyżowego i poziomnicy nie sprawdzisz, czy deweloper prostując jednej ściany, nie doprowadził przypadkiem do powstania odchyłki w drugiej ścianie. Bez specjalistycznej wiedzy technicznej nie określisz czy wykonane naprawy nie doprowadziły do utraty jakości materiału. Finalnie bez sprawnego oka i znajomość norm budowlanych przez inżyniera nie wychwycisz wszystkich zarysowań lub innych uszkodzeń mechanicznych.
Umówić się z nami na drugi odbiór można podając swój numer telefonu w formularzu kontaktowym, wypełniając formularz rezerwacyjny lub dzwoniąc bezpośrednio na naszą infolinię (797 014 014). Jeśli termin drugiego odbioru został już wyznaczony przez dewelopera, sugerujemy wypełnienie formularza. Jeśli termin nie jest znany, zalecamy kontakt telefoniczny.
Podczas drugiego odbioru technicznego Twojego mieszkania zweryfikujemy:
Odbiór drugiego mieszkania trwa od pół godziny do nawet 5-6 godzin (wszystko zależy od metrażu nieruchomości oraz liczby usterek). Podczas drugiego odbioru nasz inżynier dba o to, żeby wszystkie usterki i wady nieruchomości zostały przekazane deweloperowi. Nie masz czasu, aby spędzić kilka godzin na odbiorze? Nie ma problemu — często wykonujemy odbiory bez udziału klienta — wystarczy nam skan odpowiedniego pełnomocnictwa.