Świadectwo charakterystyki energetycznej należy do kategorii tych tematów, o których niby wszystko wiemy, jednak gdy przychodzi do podania poszczególnych parametrów budynku audytorowi, to mamy wątpliwości. Czy do powierzchni mieszkania zaliczyć komórkę? Jaka jest klasa energetyczna pieca? Jakie systemy zostały zamontowane w domu? W zależności od naszego wcześniejszego zaangażowania w budowę tych pytań może być więcej lub mniej. Na szczęście z pomocą w uzupełnieniu formularza przychodzi nam infolinia świadectw charakterystyki energetycznej. Czyli bezpośrednia konsultacja z audytorem.
Świadectwo charakterystyki energetycznej musimy przekazać nowemu właścicielowi u notariusza, a nabywcy w trakcie podpisywania umowy najmu. Przy zakończeniu budowy, musimy je dołączyć do zgłoszenia zakończenia budowy lub wniosku o pozwolenie na użytkowanie.
Celem świadectwa jest szerzenie świadomości obywateli w zakresie energooszczędności budynków. Taka formułka brzmi bardzo wzniośle, jednak świadectwa rzeczywiście działają w ten sposób. Dzięki wskaźnikom umieszczonym na świadectwie możemy sprawdzić, jakie jest zapotrzebowanie energetyczne interesującego nas domu czy mieszkania. A to zapotrzebowanie przekłada się oczywiście na ponoszone przez nas koszty.
Cyfryzacja w Polsce nabiera niesamowitego tempa. Także w kwestii świadectw charakterystyki energetycznej budynków. Nie musimy już przemierzać całego miasta, aby spotkać się z audytorem, żeby ten wystawił nam świadectwo. Wszystkie formalności możemy załatwić, siedząc wygodnie we własnym fotelu. Wystarczy, że wypełnimy formularz otrzymany od zatrudnionego audytora i opłacimy zamówienie. A w ciągu kilku dni otrzymamy nasze świadectwo na podany adres mailowy.
Formularze, które przesyłają audytorzy, są różne. Ich szczegółowość i zrozumiałość zależy od podejścia audytora. Może się zdarzyć, że nie będziemy rozumieli, co dokładnie mamy wpisać w poszczególnych polach. I wtedy powinniśmy mieć możliwość skontaktowania się z zatrudnioną firmą od świadectwa charakterystyki energetycznej. Infolinia lub bezpośredni kontakt telefoniczny z audytorem to również jedyne rozwiązanie, jeżeli nie mamy danych budynku. Na przykład, gdy jest to starszy budynek po dziadkach i dokumentacja techniczna dawno uległa zniszczeniu.
Kupujesz lub sprzedajesz nieruchomość?
Uniknij kosztownych błędów! W 60 sekund odpowiedz na 5 prostych pytań, a my powiemy Ci, na co uważać!
Posłuchaj podcastu z udziałem dr. Piotra Semeniuka.
Dowiedz się i kliknij!
Działamy na terenie całej Polski.
Możemy wykonać odbiór mieszkania w dowolnym terminie.
Audyty wykonują przeszkoleni inżynierowie i inspektorzy.
Ustandaryzowane odbiory mieszkań według sprawdzonego schematu.
Doświadczenie z setek audytów technicznych i prawnych w jednym miejscu.
Posłuchaj rady!