Świadectwo charakterystyki energetycznej Szczecin - mieszkania
W tym artykule dowiesz się, jak i za ile można uzyskać tanie świadectwo energetyczne w Szczecinie.
Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku w Szczecinie — czym jest?
Świadectwo charakterystyki energetycznej zaczęło obowiązywać w Szczecinie od kwietnia 2023 roku. Jest to zaświadczenie, które muszą otrzymać właściciele mieszkań i domów w Szczecinie. Jest ono wymagane do tego, aby ich nieruchomość mogła być sprzedana lub kupiona, a także w grę wchodzące budynki, w których wynajmowane są mieszkania. Bez świadectwa energetycznego notariusze będą odmawiać podpisywania umów sprzedaży i najmu. Za nieposiadanie świadectwa grożą wysokie kary i grzywny nałożone przez nadzór budowlany i policję.
Świadectwo charakterystyki energetycznej to dokument, w którym zawarte są informacje o poziomie zużycia energii potrzebnej do ogrzania i oświetlenia budynku, jak również informacje o możliwych oszczędnościach w wykończeniu i modernizacji budynku. Świadectwo jest oprócz tego obligatoryjnym wymogiem przy otrzymaniu pozwolenia na budowę.
Certyfikat charakterystyki energetycznej w Szczecinie
Jest wiele firm w Szczecinie, takich jak Pewny Lokal, które oferują usługę wystawiania świadectwa energetycznego. Audytory, których zatrudniają, określą wszystkie parametry energetyczne i wyniki wędrówek ciepła, jakie mają swoje odzwierciedlenie w budynku.
Świadectwo charakterystyki energetycznej zawiera informacje potrzebne do obliczenia zapotrzebowania na energię, określa, w jakim stopniu dana nieruchomość wykorzystuje energię w sposób efektywny i jakie są potencjalne oszczędności dzięki modernizacji i poprawie warunków. Celem świadectwa jest także poprawa jakości powietrza poprzez stosowanie w budynku instalacji wykorzystujących energię odnawialną lub korzystających z odnawialnych źródeł energii.
Ile kosztuje świadectwo charakterystyki energetycznej w Szczecinie?: cena świadectwa
Cena świadectwa jest zależna od wielu czynników, w tym od wielkości budynku, od dostarczonych informacji. Na przykład, jeśli dostarczone informacje są dobrej jakości i są wystarczające oraz świadectwo ma sporządzić tylko jeden podmiot, to koszty będą niższe.
Poza tym, zamawiając przez jedną firmę więcej niż jedno świadectwo, można uzyskać niższą cenę. Ważne jest również czy wysłano wystarczającą liczbę dokumentów do audytora, które pozwalają na realizację usługi bez konieczności odwiedzania budynku przez audytora w celu dodatkowych pomiarów. Warto też porównywać oferty różnych firm i zadawać pytania, zanim zdecydujemy się na zlecenie świadectwa.
Zainwestuj w przyszłość swojego budynku i zaufaj firmie Pewny Lokal.