Home staging jest usługą, która ma na celu zwiększenie wartości nieruchomości, co dla inwestora będzie miało realną wartość, najczęściej finansową i równolegle dodatkową w postaci skrócenia czasu prezentowania oferty na wynajem lub do sprzedaży.
Odpowiednie przygotowanie mieszkania, a także sposób prezentowania oferty, kiedy dysponujemy nieruchomością na wynajem lub do sprzedaży, ma ogromne znaczenie dla tempa sprzedaży, a także dla jego ceny.
Home staging w Polsce jest stosunkowo nową na rynku usługą, ale szybko zyskuje zainteresowanie inwestorów. Wynika to z faktu, że często nie ponosząc dużych kosztów, jesteśmy w stanie zainteresować oferowanym produktem klientów, którzy w innym przypadku mogliby nawet nie zwrócić uwagi na prezentowaną ofertę. Dlatego też należy pamiętać, że home staging należy rozważać nie tylko w kategoriach wnętrz, ale również jako proces sprzedażowy, ponieważ tylko w taki sposób, patrząc na mieszkanie jak na produkt, wymagający wypromowania, możemy osiągnąć zakładany efekt.
Efekt, jaki uzyska home stager, pracując z daną nieruchomością, powinien zawsze mieć wymiar finansowy, a nie jedynie estetyczny. Dlatego też musi to być bardzo dokładnie przemyślany i zaplanowany proces, który wymaga stworzenia pewnej strategii działania i jej szczegółowej realizacji. Z tego powodu do przeprowadzenia home stagingu nie wystarczy jedynie kreatywność i zmysł estetyczny home stagera- konieczne jest ustalenie założeń, według których home staging zostanie przeprowadzony.
Jakiekolwiek działania musi poprzedzić przede wszystkim konsultacja z inwestorem, zlecającym przygotowanie mieszkania do wynajmu lub sprzedaży. Służy ona ustaleniu podstaw, na bazie których home stager będzie pracował z daną nieruchomością.
Rozpocząć należy od określenia grupy docelowej- do kogo chcemy trafić z oferowanym produktem. Kiedy zdefiniujemy grupę docelową, będziemy mogli określić styl, jaki chcemy osiągnąć we wnętrzu, tak aby wystrój mieszkania współgrał z gustem i potrzebami danej grupy. Przykładem takiej grupy mogą być studenci- w tym przypadku konieczne jest określenie tego, czego standardowo poszukują oni we wnętrzach. Może to być na przykład komfortowa strefa pracy, ale w bardzo popularnym ostatnio stylu boho lub skandynawskim. Tutaj warto podkreślić, że aby poznać potrzeby i oczekiwania grupy docelowej (zwłaszcza takiej jak wspomniani studenci), konieczne będzie wsparcie się mediami społecznościowymi, skąd możemy czerpać inspiracje i wiedzę o popularnych wśród danej grupy trendach. Taka wiedza przekłada się na możliwość zaproponowania atrakcyjnych dla potencjalnych klientów rozwiązań, jak na przykład miejsca w mieszkaniu odpowiedniego do robienia selfie, co w przypadku studentów może mieć duże znaczenie ze względu na ich dużą aktywność w sieci, zwłaszcza w obecnej sytuacji. Niewielu indywidualnych inwestorów ma nawet świadomość istnienia takiej potrzeby.
Kupujesz lub sprzedajesz nieruchomość?
Uniknij kosztownych błędów! W 60 sekund odpowiedz na 5 prostych pytań, a my powiemy Ci, na co uważać!
Każdy przypadek jest wyjątkowy, dlatego home stager musi na początku, oprócz zdefiniowania grupy docelowej, ustalić z inwestorem kilka kwestii, które pozwolą na ułożenie planu działania. Jest to przede wszystkim określenie oczekiwanego standardu i przedyskutowanie możliwości finansowych właściciela mieszkania, ponieważ home stager może pracować zarówno na małym, jak i na naprawdę dużym (dochodzącym nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych) budżecie.
Co oczywiste, działania należy dostosować też do typu transakcji, jaka będzie przeprowadzona (sprzedaż, wynajem długoterminowy lub krótkoterminowy).
Ważne jest również określenie oczekiwań inwestora odnośnie potencjalnego zysku- czy ma być na poziomie na przykład 5% czy raczej 30%. Obydwa pułapy są możliwe do osiągnięcia, konieczne jest tylko dopasowane zabiegów do oczekiwań właściciela nieruchomości. Warto podkreślić, że poniesione nakłady finansowe zawsze się zwracają, co potwierdzają też pośrednicy nieruchomości. Odpowiednio przygotowane mieszkania znacznie szybciej znikają z rynku, ponieważ potencjalni klienci po pierwsze łatwiej wyłapują je wśród reszty podobnych do siebie ogłoszeń, a po drugie, już na etapie oglądania mieszkania, jest im znacznie łatwiej wyobrazić sobie siebie w takim mieszkaniu, które najczęściej najpierw zostało zneutralizowane (czyli pozbawione cech jego właściciela), a następnie zostało przygotowane tak, aby trafić w gust konkretnych klientów.
Zachęcamy do obejrzenia naszego filmu.
Obejrzyj rozmowę naszych ekspertów.
Działamy na terenie całej Polski.
Możemy wykonać audyt nieruchomości w dowolnym terminie.
Nasi prawnicy są wyspecjalizowani konkretnie w prawie nieruchomości.
Ustandaryzowane raporty z analiz umów rezerwacyjnych i deweloperskich.
Doświadczenie z setek audytów technicznych i prawnych w jednym miejscu.
Zobacz rozmowę prawnika oraz inżyniera o sprawdzeniu mieszkania na rynku wtórnym.
Audyt nieruchomości to nie tylko równe posadzki i bezpieczne instalacje.
Kliknij na ikonę
żeby dowiedzieć się
więcej o usłudze!