Umowa powinna być podstawą, jeśli chodzi o ustalenia z ekipą remontową, choć nie zawsze tak jest. Tak czy inaczej, pierwsze miejsce, gdzie trzeba zgłosić źle wykonany remont, to... ekipa budowlana. Jeśli można powołać się na zapisy w umowie, to tym lepiej. Jeśli nie, pozostaje odwołać się do ustaleń ustnych, smsów, maili itp.
Żądanie naprawy wad najlepiej mieć na piśmie w formie datowanego dokumentu (wzory można znaleźć w sieci). Może się to wydawać niepotrzebne, szczególnie gdy liczne prośby i żądania wobec budowlańców nie przyniosły wcześniej żadnych efektów. Nie chodzi jednak tylko o to, by członkowie ekipy jeszcze raz zobaczyli, w czym jest problem. W razie ewentualnego sporu sądowego czy żądania kar umownych taki dokument po prostu ułatwi dochodzenie swoich spraw skuteczniej, niż mało konkretne deklaracje o tym, że wcześniej próbowano rozwiązać sprawę polubownie. Warto byłoby też jak najszybciej zamówić fachowy raport usterek i niedoróbek. Podpisany przez inżyniera, z wyszczególnionym zakresem niezbędnych napraw, działa czasem na budowlańców jak kubeł zimnej wody. Wcześniej może się im wydawać, że niedoróbki ujdą im na sucho – w końcu klient nie zna się na budowlance i przeoczy niuanse.
Dopiero jeśli polubowne załatwienie sprawy nic nie da, pozostaje już tylko jedno miejsce, gdzie trzeba zgłosić źle wykonany remont: sąd. Tu też raport usterek będzie wartościowym dokumentem, który znacznie ułatwi wyszczególnienie, co konkretnie poszło nie tak. Czasem w takiej sytuacji ekipa remontowa kapituluje, widząc siłę argumentów drugiej strony. Zdarza się, że otrzeźwiająco działa już pismo z kancelarii prawnej o planowanym wszczęciu postępowania. Innym razem dopiero sąd wydaje wyrok o konieczności wypłaty odszkodowania, zwrotu zaliczki czy naprawy szkód. Bez raportu o zakresie niedoróbek takiej sprawy może nie udać się wygrać, nawet gdy wina ewidentnie leży po stronie budowlańca.
Źle wykonane prace remontowe mogą spędzać nam sen z powiek, a szczególnie wyegzekwowanie ich naprawy. Kiedy sprawdzamy wykonany przez fachowców remont i widzimy niedoróbki, niezgodność z projektem, słabą jakość, a nawet znaczące wady i odstępstwa od ten, co mamy zapisane w umowie, przychodzi moment na zgłoszenie problemów ekipie remontowej, zanim wypłacimy im pieniądze.
Źle wykonane prace remontowe mogą być dla nas niezauważalne na pierwszy rzut oka, a niedoróbki czy tanie materiały użyte przy remoncie wyjdą po jakimś czasie np. przez uciekające przez okna ciepło, problemy hydrauliczne czy inne odklejające się i odpadające elementy. Z naszego doświadczenia wynika, że większość remontów ma niedoróbki lub istotne wady, dlatego nie można przymykać na nie oka, bo to my ponosić będziemy tego koszt. Nie każdy jest specjalistą od remontów, dlatego do sprawdzenia jakości remontu warto zatrudnić fachowca firmy Pewny Lokal, który wprawnym okiem dostrzeże każdą wadę. Dzięki niemu wyegzekwowanie naprawy lub kar umownych za opóźnienia będzie tylko formalnością, a nie nieprzyjemnym obowiązkiem, któremu nie każdy chce stawić czoło.
Kupujesz lub sprzedajesz nieruchomość?
Uniknij kosztownych błędów! W 60 sekund odpowiedz na 5 prostych pytań, a my powiemy Ci, na co uważać!
Obejrzyj rozmowę z naszym inżynierem.
Sprawdź rozmowę ekspertów.
Działamy na terenie całej Polski.
Sporządzenie raportu zajmie nam najczęściej 2 dni robocze.
Możemy sprawdzić Twoją ekipę w dowolnym terminie.
Audyty wykonują przeszkoleni inżynierowie i inspektorzy.
Skonstruujemy lub sprawdzimy umowę, którą podpisujesz z ekipą.
Najważniejsze zagadnienia w zacięgu kliknięcia.
Audyt nieruchomości to nie tylko równe posadzki i bezpieczne instalacje.
Kliknij na ikonę
żeby dowiedzieć się
więcej o usłudze!