Zgłoszenie znalezionej usterki do dewelopera - wzór pisma

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy w odbiorze technicznym?

Zgłoszenie usterki do dewelopera wzór | 797 014 014

Lokal nabywany na rynku pierwotnym, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego, objęty jest 5-letnią rękojmią, w czasie trwania której deweloper zobowiązany jest do naprawy zgłaszanych przez nabywcę usterek. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej o zgłoszeniu usterek do dewelopera podczas odbioru technicznego mieszkania.

Potrzebujesz pomocy przy odbiorze nieruchomości od dewelopera?

Zamów fachową pomoc w odbiorze z Pewny Lokal!

  • Nie da się sprawdzić odbieranego mieszkania lub domu bez profesjonalnego, atestowanego (i drogiego!) sprzętu pomiarowego oraz znajomości norm.
  • Naprawa usterek w standardowym mieszkaniu kosztuje średnio 30 000 zł — jeśli usterki zostaną zgłoszone podczas odbioru, to naprawi je deweloper.
  • Inżynierowie Pewny Lokal znajdą wszystkie usterki w Twoim mieszkaniu. Gwarantujemy.

Gwarancja wyłapania usterek.
Doświadczeni inżynierowie.
Duża dyspozycyjność.

Strzałka zarezerwuj

Pobierz wzór wezwania do naprawy w pdf

pobierz plik
Pobierz pdf

Pobierz wzór wezwania do naprawy w doc

pobierz plik
Pobierz doc

Czas trwania rękojmi liczony jest od momentu podpisania umowy przyrzeczonej, przenoszącej własność, a nie od momentu podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego.

Odbiór techniczny - pierwsze zgłoszenie usterek

W protokole zdawczo-odbiorczym należy wpisać wszelkie usterki stwierdzone podczas odbioru, ale ich usunięcie (lub nie) przez dewelopera do momentu podpisania wspomnianej umowy przyrzeczonej nie musi mieć wpływu na przeniesienie własności lokalu. Czasem zdarza się oczywiście, że kupujący wstrzymuje się z podpisaniem umowy do momentu usunięcia zgłoszonych podczas odbioru nieprawidłowości, ale jest to indywidualna decyzja, a najczęściej zapisy z umowy deweloperskiej gwarantują usunięcie usterek niezależnie od przekazania własności sprzedawanego lokalu.

Deweloper ma obowiązek odnieść się do stwierdzonych podczas odbioru technicznego usterek w ciągu 14 dni, a uznane wady naprawić w ciągu 30 dni lub we wskazanym przez siebie dodatkowym terminie.

Rodzaje usterek i jak je zgłosić skutecznie

Usterki dzielimy na:

  • wady istotne - uniemożliwiające użytkowanie lokalu zgodnie z jego przeznaczeniem, obniżające jego wartość rynkową,
  • wady nieistotne - bez wpływu na cechy funkcjonalne lokalu i jego wartość.

W momencie podpisywania umowy przyrzeczonej kupujący otrzymuje od dewelopera instrukcję użytkowania lokalu, zawierającą najważniejsze informacje odnośnie m.in. dozwolonych w lokalu prac. Niestosowanie się do zawartych w dokumencie wytycznych może spowodować wyłączenie obowiązywania rękojmi na lokal (ale nie na części wspólne).

W protokole zdawczo-odbiorczym należy wpisać wszelkie usterki stwierdzone podczas odbioru.

pewny lokal icon

Kupujesz lub sprzedajesz nieruchomość?

speed clock

Uniknij kosztownych błędów! W 60 sekund odpowiedz na 5 prostych pytań, a my powiemy Ci, na co uważać!

house icon

Kupujesz czy sprzedajesz nieruchomość?

Ostatnie pytanie: Zaznacz umowy, które według Twojej wiedzy podpisałeś/aś:

Ostatnie pytanie: Zaznacz umowy, które według Twojej wiedzy podpisałeś/aś:

Ostatnie pytanie: Zaznacz umowy, które według Twojej wiedzy podpisałeś/aś:

Ostatnie pytanie: Zaznacz umowy, które według Twojej wiedzy podpisałeś/aś:

Ostatnie pytanie: Zaznacz umowy, które według Twojej wiedzy podpisałeś/aś:

Gratulujemy podjęcia decyzji! Pamiętaj jednak, że jeśli kupujesz dom od dewelopera, który już jest wybudowany, to bardzo ważne, żebyś m.in.:

  1. Sprawdził dokładnie zapisy umowne - najpewniej będziesz podpisywać umowę przedwstępną, a nie deweloperską. To ważna różnica!
  2. Zweryfikował dewelopera i bezpieczeństwo inwestycji - nieruchomości domowe to mniej "ucywilizowany" niż rynek mieszkaniowy!
  3. Miał prawo do odbioru deweloperskiego i wiedzę techniczną, jak sprawdzić nieruchomość. W przypadku domów to szczególnie ważne!

Pod tym linkiem udostępniamy Ci darmowy poradnik.

Usterki, oprócz tych wpisanych już do protokołu zdawczo - odbiorczego, zgłaszane są do dewelopera bezwzględnie w formie pisemnej (tradycyjnym listem, drogą elektroniczną lub w inny ustalony sposób, np. poprzez dedykowaną stronę internetową).

Specjaliści Pewny Lokal podczas odbioru mieszkania sprawdzą usterki.

Nie istnieje uniwersalny wzór zgłoszenia usterki, ale pismo zawsze powinno zawierać:

  • dane osobowe zgłaszającego,
  • numer lokalu,
  • datę zakupu oraz odbioru lokalu, ewentualnie numer umowy/ repertorium,
  • szczegółowy opis stwierdzonych usterek, najlepiej wraz z dokumentacją fotograficzną,
  • wniosek o usunięcie usterek w ciągu 14 dni od daty otrzymania pisma.

Wadę powinno się zgłosić na piśmie niezwłocznie po jej ujawnieniu i należy wykazać, iż nie jest ona spowodowana użytkowaniem mieszkania przez Nabywcę. Nie warto zwlekać ze zgłoszeniem wady, ponieważ deweloper odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona i zgłoszona przed upływem pięciu lat od dnia zawarcia umowy przyrzeczonej.

W przypadku wady istotnej klient ma zagwarantowaną możliwość odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny lokalu.

Karol, główny inżynier Pewny Lokal

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy w odbiorze technicznym?

Rezerwuj online
Karol, główny inżynier Pewny Lokal
Pewny Lokal to największa w Polsce firma inżynieryjna specjalizująca się w odbiorach mieszkań i domów. Co miesiąc pomagamy setkom nabywców w odbiorze nieruchomości od dewelopera. Mamy najwięcej pozytywnych opinii. Dowiedz się, dlaczego warto nam zaufać tutaj.

Poznaj Pewny Lokal

  1. Jesteśmy jedyną w Polsce firmą kompleksowo pomagającą w bezpiecznym zakupie mieszkania zarówno od dewelopera, jak i na rynku wtórnym.
  2. Pomogliśmy ponad 30 000 klientów w odbiorze mieszkania od dewelopera.
  3. Poza odbiorami pomagamy również w analizie umów od dewelopera oraz przeprowadzamy kompleksowe audyty techniczne i prawne na rynku wtórnym.
  4. Wreszcie pomagamy też w innych kwestiach, m.in. audycie działki, badaniu termowizyjnym lub przy sprawdzeniu ekipy wykończeniowej.
  5. Termin odbioru, analizy prawnej lub innej usługi możesz wygodnie zarezerwować online tutaj.

Zobacz, na czym polega przykładowy odbiór mieszkania z naszym ekspertem.

Obejrzyj film, który pokaże Ci, na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy odbiorze mieszkania.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Zobacz, co powinieneś wiedzieć o protokole odbioru.

Ekspert wyjaśnia wszystkie Twoje wątpliwości.

Czy nasz artykuł pomógł Ci w Twoim problemie? Podziel się zdobytą wiedzą ze znajomymi!

Oceń artykuł:

  • grade
  • grade
  • grade
  • grade
  • grade
Kupno mieszkania a lokatorzy
Średnia 5/5 na podstawie 11200 opinii.

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy w odbiorze technicznym?

Rezerwuj online

Odbierz mieszkanie z Pewny Lokal:

Ogólnopolska skala

Ogólnopolska skala

Działamy na terenie całej Polski.

Dyspozycyjność

Dyspozycyjność

Możemy wykonać odbiór mieszkania w dowolnym terminie.

Sieć fachowców

Sieć fachowców

Audyty wykonują przeszkoleni inżynierowie i inspektorzy.

Jednolity format usług

Jednolity format usług

Ustandaryzowane odbiory mieszkań według sprawdzonego schematu.

Zgromadzona wiedza

Zgromadzona wiedza

Doświadczenie z setek audytów technicznych i prawnych w jednym miejscu.

Dowiedz się, jak bezpiecznie odebrać mieszkanie lub dom na rynku pierwotnym

Poradniki

Zachęcamy do pobrania darmowych poradników przygotowanych przez naszych prawników i inżynierów

Poradnik odbioru technicznego od dewelopera

okładka poradnika

Poradnik poodbiorowy

okładka poradnika

Poradnik o rękojmi nieruchomości

okładka poradnika

Czym jest odbiór techniczny mieszkania i dlaczego warto go zlecić specjaliście?

Dowiedz się, jak zaoszczędzić czas i nerwy na odbiorze technicznym.

Jak sprawdzić nieruchomość?

Audyt nieruchomości to nie tylko równe posadzki i bezpieczne instalacje.

Kliknij na ikonę pewny lokal czarny domek
żeby dowiedzieć się
więcej o usłudze!

strzałka