Ponad 2000 osób oceniło nas na 5,0!
Zadbać o Twoje bezpieczeństwo przy kupnie nieruchomości
Dowiedz się, dlaczego warto zlecić nam odbiór mieszkania
Mamy kilkukrotnie więcej opinii niż największy z konkurentów
Zobacz, jakie szkolenia przechodzą nasi inżynierowie i jakie posiadamy certyfikaty.
2021-11-06
Odbiór mieszkania i odbiory mieszkań od dewelopera
Jeśli trafili Państwo na stronę Pewnego Lokalu, oznacza to zapewne, że już wkrótce wprowadzicie się do nowo oddanego mieszkania lub domu, zakupionego od dewelopera. Na pewno zadają sobie Państwo wiele pytań, związanych z tym ważnym momentem. Jak wykończyć mieszkanie? Gdzie znaleźć ekipę remontową? Ile powinien kosztować remont? Czy do wykończenia mieszkania zatrudniać projektanta wnętrz? Od kiedy zacznę płacić czynsz? Kiedy deweloper podłączy w mieszkaniu prąd? Ile kompletów kluczy dostanę od dewelopera? Jak i czy nawiążę kontakt z sąsiadami?
Wśród tych zagadnień nietrudno jest pominąć jedno z najważniejszych pytań, które powinniśmy sobie zadać przed podpisaniem z deweloperem umowy przenoszącej własność i przeprowadzką do nowego mieszkania - jak sprawdzić, czy mieszkanie lub dom przekazywane nam przez dewelopera pozbawione jest wad oraz czy odpowiada ono standardowi technicznemu, na który umówiliśmy się z deweloperem podczas podpisywania umowy deweloperskiej?
Najprawdopodobniej słyszeli już Państwo o konieczności przeprowadzenia odbioru technicznego mieszkania lub domu kupionego od dewelopera, który poprzedza zawarcie umowy przenoszącej własność nabytej nieruchomości. Odbiór mieszkania to instytucja regulowana przez polskie prawo, a dokładnie przez Ustawę o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego (inaczej ustawę deweloperską). Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy deweloper, zanim przekaże nabywcy klucze do nabytej przez niego nieruchomości, powinien zaprosić takiego nabywcę na odbiór mieszkania, w trakcie którego do specjalnego protokołu (protokół odbioru) wpisywane są wykryte wady i usterki techniczne mieszkania. Powyższe wady i usterki, jeżeli zostaną uznane za zasadne, deweloper zobowiązany jest usunąć w terminach określonych w ustawie deweloperskiej. Do wad wskazanych w protokole deweloper ma obowiązek odnieść się w ciągu 14 dni od daty odbioru, a uznane usterki naprawić w ciągu 30 dni.
O wszelkich opóźnieniach nabywca powinien zostać przez dewelopera poinformowany na piśmie. Mogą one wynikać na przykład z braku dostępności niezbędnych materiałów. Jeżeli czas naprawy usterek wydłuża się, może okazać się, że konieczne będzie przygotowanie wezwania do ich usunięcia.
W rzeczywistości mieszkania i domy pozbawione usterek na rynku pierwotnym praktycznie nie występują. Nawet deweloper dysponujący największą renomą nie ustrzeże się zwykle od pozostawienia w mieszkaniu kilku niedoróbek, takich jak rysy na szybach, krzywe kąty czy wady dylatacji. Ważne jest przy tym, aby już na etapie podejmowania decyzji o kupnie domu lub mieszkania dokładnie sprawdzić drugą stronę umowy, dzięki czemu możemy uniknąć zawarcia umowy z nierzetelnym deweloperem. Pewny Lokal oferuje możliwość skorzystania z ciekawego narzędzia, jakim jest możliwość sprawdzenia dewelopera w kontekście usterkowości zrealizowanych przez niego inwestycji (liczba i powaga usterek) oraz jakości obsługi klienta w tym zakresie (Sprawdź dewelopera).
Proces kupna mieszkania na rynku pierwotnym rozpoczyna się od podpisania tzw. umowy deweloperskiej (zdarza się, że deweloperzy proponują wcześniej podpisanie tzw. umowy rezerwacyjnej). Zwykle w momencie zawierania umowy deweloperskiej inwestycja nie jest jeszcze gotowa: budynek oraz mieszkanie, będące przedmiotem zawieranej umowy, powstaną dopiero za kilka miesięcy, a być może nawet i lat. Nabywca zobowiązuje się zatem do kupna mieszkania jeszcze zanim będzie mógł je zobaczyć (poniekąd kupuje się więc od dewelopera „kota w worku”). Dzięki regulacjom ustawy deweloperskiej i wprowadzonym przez nią środkom ochrony nabywców, takim jak rachunek powierniczy, na który trafiają wpłacane przez kupujących środki, kupno nieruchomości na rynku pierwotnym wiąże się ze stosunkowo niskim ryzykiem. Ustawa deweloperska nakłada na deweloperów między innymi również obowiązek przedstawienia prospektu informacyjnego z załącznikami na życzenie potencjalnego nabywcy.
Z prospektu dowiemy się dużo na temat dewelopera oraz inwestycji, a także lokalu lub domu, którego zakup rozważamy. Co ważne, informacje zawarte w prospekcie muszą być zgodne ze stanem rzeczywistym i prawnym, dlatego można go potraktować jako rzetelne źródło wiedzy. Warto jest też na własną rękę zdobyć dodatkowe informacje o deweloperze (jego sytuacji prawnej i finansowej) oraz o standardzie zrealizowanych przez niego do tej pory inwestycji.
W rzeczywistości jednak dopiero Odbiór mieszkania jest momentem, kiedy kupujący po raz pierwszy widzi ukończony lokal i w obecności dewelopera (a często także przedstawiciela generalnego wykonawcy oraz wybranego przez siebie pomocnika, którego wsparcie dopuszcza ustawa deweloperska) może zweryfikować, czy jest on zgodny z tym, na co umówiły się strony w umowie deweloperskiej. Zgodnie z zapisami ustawy deweloperskiej odbiór musi poprzedzać zawarcie umowy przenoszącej własność mieszkania. Może on zostać przeprowadzony dopiero po uzyskaniu przez dewelopera decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla inwestycji. W innym przypadku możemy mówić o przedodbiorze, który nie jest odrębnie uregulowany, ale którego przeprowadzenie może znacznie usprawnić i skrócić proces usuwania usterek, co może okazać się korzystne dla obydwu stron. Pamiętać przy tym należy o wpisaniu usterek z takiego odbioru do protokołu oraz ich przeniesieniu do właściwego protokołu odbioru, sporządzanego podczas odbioru technicznego. O wadzie fizycznej możemy mówić gdy kupiona rzecz:
W przypadku odbioru domu przeniesienie własności domu wraz ze znajdującą się pod nim działką jest możliwe także dopiero po wykonaniu odbioru technicznego mieszkania, poprzedzonego uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
Termin jego przeprowadzenia powinien obowiązkowo być określony, z mniejszą lub większą dokładnością, w umowie deweloperskiej. Inwestycja, dla której nie wydano pozwolenia na użytkowanie, ma formalnie status budowy, co oznacza, że nie jest możliwe wydanie lokalu lub domu nabywcy. Pozwolenie na użytkowanie jest potwierdzeniem, że inwestycja została zrealizowana zgodnie z projektem budowlanym, zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz że spełnia wszystkie normy, w tym przeciwpożarowe i techniczne.
Praktyka pokazuje, że coraz więcej osób, w miejsce samodzielnego przeprowadzania odbioru, decyduje się na zlecenie tej usługi profesjonalnej firmie inżynieryjnej. Umożliwia to nie tylko zaoszczędzenie czasu zarówno swojego, jak i ekipy remontowej (większa ilość usterek wykrytych w czasie remontu przedłuża jego czas i koszt), ale także pozwala zmniejszyć stres, z jakim zazwyczaj wiąże się samodzielne prowadzenie odbioru w przypadku, gdy nie dysponujemy specjalistyczną wiedzą i profesjonalnym sprzętem. Zlecenie odbioru mieszkania profesjonalistom skutkuje docelowo otrzymaniem od dewelopera bezusterkowego mieszkania lub domu i pozwala na obciążenie kosztami niezbędnych napraw nieruchomości odpowiedzialnego za ich powstanie dewelopera wtedy, kiedy jest to jeszcze możliwe i najprostsze.
Warto przy tym pamiętać, że także w przypadku usterek stwierdzonych już po odbiorze ich usunięcia możemy dochodzić od dewelopera w ramach pięcioletniej rękojmi na nieruchomości, uregulowanej w Kodeksie cywilnym (art. 556-576), która obowiązuje niezależnie od zapisów umownych. Okres pięciu lat liczony jest od dnia wydania kupującemu przedmiotu umowy. Rękojmia obejmuje nie tylko wady fizyczne nabytego przedmiotu, ale i prawne. O wadzie fizycznej możemy mówić gdy kupiona rzecz:
Wada prawna najczęściej ma formę obciążenia przedmiotu umowy prawami osób trzecich. Na podstawie rękojmi nabywca może domagać się naprawienia szkody, poniesionej w związku z zaistnieniem wady, obniżenia ceny nabytej rzeczy lub złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy w przypadku stwierdzenia wad istotnych. Ponieważ jednak dochodzenie naprawy usterek w ramach rękojmi może być znacznie bardziej złożonym procesem niż ma to miejsce w przypadku wad, wykrytych w trakcie odbioru technicznego, warto jest dołożyć wszelkich starań, aby istniejące usterki zidentyfikować jak najwcześniej.
Poniżej znajdą Państwo najważniejsze argumenty, przemawiające za zleceniem odbioru mieszkania specjalistom. Zachęcamy Państwa do kontaktu z Pewnym Lokalem nawet w przypadku, gdy nie znacie Państwo jeszcze ostatecznego terminu odbioru technicznego Państwa mieszkania lub domu w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat zakresu realizowanej przez nas usługi.
Podczas odbioru mieszkania należy zwrócić uwagę między innymi na jego zgodność z dokumentacją umowną, zapisami ustawy Prawo budowlane oraz z normami budowlanymi, a także z szeroko pojętą sztuką budowlaną, dlatego wsparcie inżyniera lub inspektora budowlanego w tym zakresie jest nieocenione.
Załóżmy, że Państwa umowa deweloperska mówi o tym, że deweloper zobowiązuje się wykonać w mieszkaniu tynki „klasy drugiej” (klasa tynków praktycznie zawsze określona jest w umowie deweloperskiej, a dokładnie w załączanym do niej standardzie wykończenia). Zdecydowana większość nabywców nie jest w stanie rozróżnić klas tynków, a tym samym nie wie, czy pozornie poprawnie wykonany element techniczny mieszkania lub domu jest zgodny z umową (takiej wiedzy zazwyczaj nie posiadają też pracownicy ekip remontowych ani projektanci wnętrz). Możemy mieć do czynienia z tynkami klasyfikowanymi między innymi w oparciu o zastosowane spoiwo, technologię ich aplikacji, kategorię, przeznaczenie oraz sposób wykończenia. Sprawdzenie, czy wykonany tynk rzeczywiście jest zgodny z umową, dla osoby postronnej może okazać się niemożliwe, podobnie jak kompleksowe sprawdzenie poprawności realizacji prac tynkarskich.
Takich przykładów, kiedy znajomość terminologii technicznej i stosowanych rozwiązań technologicznych jest konieczna do sprawdzenia podczas odbioru zgodności prac wykonanych przez dewelopera z umową, prawem budowlanym i normami jest o wiele, wiele więcej. Z podobną sytuacją będziemy mieć do czynienia chociażby w przypadku stolarki budowlanej (okna i drzwi) lub szyb.
Standardy, jakim powinny odpowiadać nowo wybudowane mieszkania i domy, są skodyfikowane w dziesiątkach aktów prawnych i normalizacyjnych. Przeciętny nabywca mieszkania na rynku pierwotnym nie wie, jaka jest dopuszczalna odchyłka od płaszczyzny lub pionu oraz czy i jakie są dopuszczalne poziomy wilgotności ścian i posadzek, bądź jakie normy powinny spełniać schody i jaki rodzaj zarysowań na szybach jest dopuszczalny, a jaki będzie już przez normę niedopuszczony, a więc jednoznaczny z wadą. Inżynierowie firmy Pewny Lokal są na bieżąco szkoleni z norm budowlanych, które dotyczą nowo oddawanych nieruchomości oraz są certyfikowani przez Instytut Technik Budowlanych z zakresu odbiorów technicznych, przez Polski Komitet Normalizacyjny z zakresu norm budowlanych, a także przez Infrared Training Center (ITC) z zakresu badań termowizyjnych oraz przez International Association of Certified Home Inspectors (InterNACHI) z zakresu inspekcji nieruchomości. Takich kwalifikacji zazwyczaj nie posiadają pracownicy firm wykończeniowych lub projektanci/architekci wnętrz.
Jeśli posiadacie Państwo własne poziomice i kątownik, takie urządzenia zapewne przydadzą się podczas odbioru. Jednak, po pierwsze, nawet zwykła poziomica i kątownik powinny odpowiadać normom technicznym, dzięki czemu deweloper nie będzie mógł zakwestionować dokonanych przez nie pomiarów. Po drugie, co najważniejsze, inżynierowie Pewnego Lokalu dysponują całym kompletem przepisowego sprzętu pomiarowego: od poziomic i kątowników począwszy, przez łaty, dalmierze, wilgotnościomierze, pirometry oraz mierniki napięcia, na kamerach termowizyjnych i laserach krzyżowych skończywszy. Takiego najwyższej klasy pomiarowego sprzętu zazwyczaj nie posiadają nawet najlepsze ekipy remontowe, firmy wykończeniowe i projektanci/architekci wnętrz, nie mówiąc już o samych nabywcach, co nie powinno dziwić - znajomość norm budowlanych, obowiązujących dla nowo oddawanych mieszkań oraz posiadanie specjalistycznego sprzętu i umiejętności właściwego posługiwania się nim nie jest ich zadaniem ani rolą. Warto tu wspomnieć o wadze badania kamerą termowizyjną, którego przeprowadzenie może ujawnić istnienie niewidocznych na pierwszy rzut oka usterek, które w dalszej perspektywie mogą wpłynąć na pogorszenie komfortu termicznego w pomieszczeniach, spowodować wzrost kosztów ogrzewania, a nawet mieć negatywny wpływ na zdrowie osób przebywających w domu lub mieszkaniu.
Takimi wadami są między innymi mostki termiczne oraz wszelkiego rodzaju wycieki, zawilgocenia oraz nieszczelności, których nie da się wykryć bez wykorzystania termowizji. Badanie kamerą termowizyjną jest bezinwazyjne, a polega na bezkontaktowym pomiarze temperatury na powierzchni badanego obiektu. Inżynierowie Pewnego Lokalu w badaniach termowizyjnych wykorzystują najwyższej klasy sprzęt marki FLIR.
Nawet jeśli jakimś trafem zaopatrzą się Państwo w komplet niezbędnego przepisowego sprzętu pomiarowego, bez którego skuteczne przeprowadzenie odbioru może okazać się niemożliwe, zgłębią Państwo tajniki norm budowlanych i terminologii technicznej, to wątpliwym jest, aby odbiór Państwa własnego mieszkania był kolejnym z dziesiątek odbiorów, które wykonaliście Państwo tego miesiąca. Nasza firma, jako zdecydowany lider na rynku odbiorów mieszkań, ma kolektywne doświadczenie z wielu tysięcy przeprowadzonych w sposób satysfakcjonujący dla naszych klientów odbiorów mieszkań i domów. Dodatkowo każdy z zatrudnianych przez Pewny Lokal inżynierów wykonuje dziesiątki odbiorów miesięcznie, a niektóre typy błędów, popełnianych przez deweloperów, mają po prostu tendencję do powtarzania się na różnych inwestycjach, przez co są trudne do przeoczenia, zwłaszcza dla tak doświadczonych profesjonalistów, jakimi są inżynierowie i inspektorowie Pewnego Lokalu.
Ze względu na skalę i doświadczenie naszej firmy, bardzo prawdopodobnym jest, że odbiór Państwa mieszkania nie będzie pierwszym w ramach danej inwestycji - może się okazać, że odbiór w ramach danej inwestycji przeprowadzany jest przez Pewny Lokal już któryś raz z rzędu. Niektóre wady i usterki mieszkań zwykle powtarzają się w ramach tej samej inwestycji, dlatego, decydując się na zlecenie nam odbioru, mogą Państwo liczyć na to, że w czasie takiego odbioru zwrócimy szczególną uwagę na elementy techniczne mieszkania, które okazały się wadliwe u Państwa sąsiadów, nawet jeżeli dany typ usterki nie jest często spotykany. Nasze doświadczenie gwarantuje realizację zleconej nam usługi na najwyższym poziomie i pełną skuteczność w wykrywaniu nawet najdrobniejszych wad w odbieranym domu lub mieszkaniu.
Wiedza o tym, jak podczas odbioru przekonać dewelopera, że dana usterka jest formalnie wadą budowlaną, a nie jedynie subiektywną opinią kupującego, jest wiedzą, którą zdobywa się po setkach przeprowadzonych odbiorów. Znamy większość działających w Polsce firm deweloperskich i wiemy, jakie argumenty są w stanie przekonać deweloperów do uznania zasadności zgłoszonej podczas odbioru wady czy usterki. Pamiętać należy o tym, że w trakcie odbioru konieczne jest zachowanie asertywności w stosunku do dewelopera, w czym pomocne jest posługiwanie się merytorycznymi argumentami, popartymi specjalistyczną wiedzą, której nie posiada przeciętny nabywca nieruchomości.
Dodatkowo w ramach usługi odbioru technicznego Pewny Lokal oferuje wsparcie w formie infolinii prawniczej, co może okazać się przydatne w przypadku pojawienia się nieporozumień z deweloperem na gruncie prawnym w trakcie odbioru. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszelkie wątpliwości natury prawnej (na przykład dotyczące postanowień umowy deweloperskiej lub treści jej załączników bądź zastosowania zapisów ustawy deweloperskiej) mogą zostać rozwiane na miejscu, a kupujący może poczuć się znacznie pewniej, wiedząc o tym, że ma zapewnione kompleksowe wsparcie.
W firmie Pewny Lokal wiemy, w jaki sposób wykorzystać posiadaną wiedzę techniczną oraz prawną, żeby skutecznie dochodzić od dewelopera naprawy wykrytych podczas odbioru technicznego usterek. Nie tylko sprawdzimy stan techniczny Państwa mieszkania lub domu, ale także doradzimy, jak postępować podczas podpisywania protokołu odbioru, ponieważ nie zawsze współpraca z deweloperem układa się w taki sposób, w jaki byśmy sobie tego życzyli. Może zdarzyć się, że deweloper odmówi złożenia podpisu pod protokołem, pomimo iż jest do tego prawnie zobligowany. Czasem także kupujący ma wątpliwości odnośnie zasadności podpisywania protokołu - warto pamiętać o tym, że nasz podpis jest niezbędny w celu dochodzenia od dewelopera usunięcia usterek, więc odmowa odebrania usterkowego lokalu może przynieść odwrotny od zamierzonego skutek. Dobrze jest pamiętać też o tym, że odbiór domu lub mieszkania nie musi być jednoznaczny z przekazaniem kluczy do niego przez dewelopera - jeżeli w naszej umowie nie mamy odrębnego zapisu, regulującego tę kwestię, będzie to oznaczać, że klucze otrzymamy po podpisaniu umowy przenoszącej własność. Jeżeli natomiast taki zapis zawarliśmy w umowie, ale usterek wymagających naprawy jest dużo, możemy w porozumieniu z deweloperem odbiór kluczy przesunąć do momentu usunięcia wad, co wymaga odnotowania w protokole. W samym protokole, sporządzanym zazwyczaj na druku przygotowanym przez dewelopera, zawrzeć należy następujące elementy:
W przypadku skorzystania ze wsparcia Pewnego Lokalu inżynier lub inspektor zweryfikuje też protokół pod kątem poprawności jego sporządzenia oraz jego kompletności.
Pewny Lokal w unikalny sposób łączy kompetencje techniczne i prawnicze, co może okazać się przydatne na przykład w sytuacji, gdy deweloper odmawia wpisania do protokołu wykrytej usterki, pomimo iż jest do tego zobowiązany.
Dzięki temu przygotowanie się do niego będzie znacznie łatwiejsze.
Wykonujemy odbiory w między innymi w następujących miastach: Warszawa, Katowice, Trójmiasto, Poznań, Bydgoszcz, Toruń, Lublin, Kraków, Wrocław, Łódź, Rzeszów, Szczecin, Białystok i Olsztyn. Realizacja usługi odbioru technicznego jest także możliwa w pozostałych miastach w Polsce. Dlatego zapraszamy Państwa do kontaktu w celu ustalenia szczegółów, nawet jeżeli miejscowość, w której znajduje się lokal, którego odbiór ma zostać przeprowadzony, nie jest wymieniona powyżej.
Warto pamiętać o tym, że mało który odbiór przebiega całkowicie bezproblemowo, zwłaszcza w obecnej, bardzo dynamicznej, sytuacji na rynku nieruchomości, kiedy deweloperzy bez większych problemów sprzedają większość oferowanych lokali, nawet tych, które wydają się mało atrakcyjne. Ponieważ jednak zakup mieszkania jest jedną z najważniejszych inwestycji dla większości Polaków, ważne jest, aby odbierane mieszkanie było w idealnym stanie, co jest możliwe dzięki wykryciu wszystkich istniejących usterek i ich usunięciu przez dewelopera w sposób zgodny z regulacjami ustawy deweloperskiej oraz z oczekiwaniami kupującego, w osiągnięciu czego wspiera nabywców nieruchomości Pewny Lokal.
Pewny Lokal oferuje usługę odbioru mieszkań i odbioru domów z pomocą najwyższej klasy profesjonalistów – współpracujemy z doświadczonymi inżynierami oraz inspektorami budowlanymi. Podczas odbioru mieszkania sprawdzamy jego zgodność z postanowieniami zawartej umowy deweloperskiej oraz ze stanowiącym obowiązkowy załącznik do niej prospektem informacyjnym dewelopera, ze standardem wykończenia oraz z powszechnie obowiązującymi normami technicznymi, a także jakimikolwiek normami, do których stosowania deweloper zobowiązał się w wyżej wspomnianej umowie lub prospekcie, na przykład dotyczącymi sposobu pomiaru powierzchni użytkowej.
Poniżej wskazane są przykładowe normy, zgodność lokalu z którymi sprawdzamy podczas odbioru mieszkania:
To tylko część spośród wszystkich norm, których znajomość jest niezbędna do prawidłowego i skutecznego wykonania odbioru mieszkania. Nasi inżynierowie znają ich o wiele więcej i podlegają regularnym szkoleniom, jeśli chodzi o znajomość stale aktualizowanych norm, czego potwierdzeniem jest między innymi posiadanie przez nich certyfikatu Polskiego Komitetu Normalizacyjnego.
Z każdego odbioru technicznego sporządzamy raport, w którym umieszczamy między innymi dokumentację fotograficzną wad i usterek, znalezionych na inwestycji. Zachęcamy do zapoznania się z przykładowymi usterkami, jakie nasi inżynierowie wykryli podczas odbiorów technicznych mieszkań oraz domów.
Dlaczego my? Pewny Lokal powstał dzięki współpracy inżynierów, inspektorów budowlanych, prawników i ekspertów rynku nieruchomości. Działamy szybciej i sprawniej niż indywidualne firmy oferujące odbiory, a nasza usługa jest ustandaryzowana. Dbamy o to, żeby każdy odbiór przebiegał według tej samej procedury, a nasz technik zawsze ma obowiązek odebrać lokal według precyzyjnej instrukcji i sprawdzić w mieszkaniu każdy element z naszej „checklisty”, dzięki czemu brak jest miejsca na jakiekolwiek uchybienia lub przeoczenia. Jest to rezultatem ciężkiej pracy, a także posiadania wieloletniego doświadczenia na rynku nieruchomości.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze argumenty, które według nas świadczą o niewątpliwej przewadze Pewnego Lokalu nad konkurencją.
Pewny Lokal to największa w Polsce firma inżynieryjna, specjalizującą się w odbiorach mieszkań od dewelopera. Naszym najważniejszym celem i misją jest zadbanie o bezpieczeństwo nabywców przy kupnie nieruchomości. Mamy zdecydowanie najwięcej pozytywnych opinii w porównaniu z konkurencją, ponad pięć razy więcej niż największy z konkurentów - w tym między innymi prawie 1400 pozytywnych opinii na Google oraz prawie 500 pozytywnych opinii na Facebooku. Dzięki skali naszej firmy jesteśmy w stanie inwestować w wysokiej klasy certyfikowany sprzęt do odbiorów (w tym łaty, poziomice, kątowniki, dalmierze laserowe, szczelinomierze, wilgotnościomierze, pirometry, mierniki napięcia, termodetektory, kamery termowizyjne oraz lasery krzyżowe). Ze względu na rozmiar firmy możemy też na bieżąco szkolić współpracujących z nami inżynierów i inspektorów budowlanych i między innymi dzięki temu stanowić realną przeciwwagą negocjacyjną względem deweloperów.
Dzięki naszemu kompleksowemu wsparciu nabywcy nieruchomości zyskują większe bezpieczeństwo w transakcjach zawieranych z deweloperami - służymy swoją pomocą również między innymi w zakresie weryfikacji zapisów umownych przed przystąpieniem do umowy z deweloperem. Wpieramy także kupujących nieruchomości na rynku wtórnym, oferując usługę audytu technicznego oraz prawnego, a także nabywców gruntów w zakresie szczegółowego audytu działek.
Stale aktualizujemy nasze poradniki odbiorowe w oparciu o często zmieniające się normy techniczne i regulacje prawne. Nasi inżynierowie oraz inspektorzy są nieustannie szkoleni i wymieniają się wiedzą zdobywaną na odbiorach technicznych – dzięki temu jesteśmy na bieżąco z technikami, stosowanymi przez deweloperów. Każda nieruchomość sprawdzana jest zawsze według na bieżąco aktualizowanej “checklisty”. W przeciwieństwie do działających indywidualnie inżynierów, stanowiących dla nas konkurencję, gwarantujemy naszym klientom, że każdy odbiór odbywa się według sprawdzonych standardów, czego potwierdzeniem są posiadane przez nas liczne, wcześniej wymienione, certyfikaty.
W przeciwieństwie do działalności realizowanej przez większości naszych konkurentów usługa odbioru technicznego przez inżyniera Pewnego Lokalu jest w pełni legalna. Płacimy wszystkie wymagane przez polskie prawo podatki (VAT i podatki dochodowe, zarówno od dochodu inżyniera, jak i dochodu naszej firmy, czyli PIT i CIT). W przypadku, gdyby miało dojść do sporu naszego klienta z deweloperem i konieczne byłoby wezwanie w sądzie na świadka inżyniera dokonującego odbioru technicznego lokalu lub domu, którego dotyczyć miałby spór, inżynier Pewnego Lokalu może bez najmniejszego problemu złożyć zeznania w sądzie. Pracownicy większości konkurencyjnych firm nie będą mieli możliwości uczestniczenia w sprawie, jeżeli nie płacą podatków, a tym samym działają w tzw. szarej strefie.
Ponieważ współpracują z nami liczni przeszkoleni inżynierowie z całej Polski, zamówienie usługi odbioru technicznego mieszkania jest możliwe nawet 24 godziny przed planowanym terminem odbioru. Nasi klienci mają też gwarancję, że nie odwołamy w ostatniej chwili umówionego odbioru, ponieważ nawet w przypadku, gdy dedykowany do odbioru inżynier nie będzie mógł stawić się na nim z przyczyn od niego niezależnych, jesteśmy w stanie bez zbędnej zwłoki zastąpić takiego inżyniera innym, równie doświadczonym, specjalistą. Natomiast w przypadku usług świadczonych przez konkurencyjne firmy takie odwołania odbiorów w ostatniej chwili zdarzają się stosunkowo często, co samo w sobie wiele mówi o podejściu do klienta - dla nas klient i jego potrzeby są priorytetem.
Pewny Lokal to nie tylko inżynierowie, wyspecjalizowani w odbiorach technicznych mieszkań i domów, ale także prawnicy, posiadający wieloletnie doświadczenie w zakresie praktyki prawa nieruchomości. Każdy klient, który zdecyduje się na skorzystanie z oferowanej przez Pewny Lokal usługi odbioru, otrzymuje tym samym bezpłatne wsparcie naszej infolinii prawnej przed i w trakcie odbioru - takiego rozwiązania nie oferują firmy konkurencyjne. Dzięki temu w razie spornych sytuacji podczas odbioru nasz klient lub inżynier zawsze może otrzymać telefoniczne wsparcie prawnika.
Wystarczy, że zamówią Państwo usługę odbioru mieszkania poprzez formularz rezerwacyjny – przedstawiciel Pewnego Lokalu niezwłocznie skontaktuje się z Państwem w celu ustalenia dogodnej daty i godziny odbioru w oparciu o informację uzyskaną od dewelopera. Zalecamy, aby przy zamówieniu naszej usługi dołączyć i przesłać nam rzut kondygnacji wraz z zaznaczeniem mieszkania, które będzie odbierane, wraz z standardem wykończenia – oba dokumenty powinny być załączone do umowy deweloperskiej i prospektu informacyjnego. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości można również poprosić o nie dewelopera, który jest zobowiązany dostarczyć Państwu takie dokumenty w każdym momencie, na Państwa życzenie.
Podczas odbioru mieszkania przeszkolony technik Pewnego Lokalu (inżynier budownictwa lub inspektor budowlany) w Państwa imieniu zgłosi deweloperowi wszelkie uwagi dotyczące stanu mieszkania i ewentualnych usterek (zarysowania, zawilgocenia, nierówności tynków i ścian, odchyłki od pionów i poziomów, wady stolarki okiennej i drzwiowej lub błędnie wykonane instalacje).
Otrzymają też Państwo indywidualny raport, w którym będziecie mogli Państwo samodzielnie zaznaczyć wszelkie usterki i wady zgłoszone przez inżyniera Pewnego Lokalu. W razie pytań, zapraszamy do kontaktu mailowego: kontakt@pewnylokal.pl lub telefonicznego z naszą infolinią: 797 014 014, czynną codziennie od godz. 8:00 do 22:00.
Zachęcamy także do zapoznania się z naszymi najbardziej popularnymi artykułami poradnikowymi, w szczególności z naszym najważniejszym artykułem wyjaśniającym kompleksowo proces odbioru mieszkania. Inne przykładowe artykuły poradnikowe o odbiorach mieszkań są dostępne poniżej:
Pozostałe publikacje, w tym najbardziej aktualne artykuły z poradami, znajdują się w naszej bazie wiedzy, do zapoznania się z którą serdecznie Państwa zachęcamy.
Gwaranacja wyłapania wszystkich usterek, nie tylko tych widocznych gołym okiem.
Sprawdzimy jakość i uszkodzenia tynków, także pod kątem norm budowlanych.
Sprawdzamy okna i drzwi, także pod kątem zgodności ze standardem.
Zweryfikujemy instalację elektryczną, kanalizacyjną, ciepłą oraz inne instalacje.
Sprawdzimy ich zgodność ze standardem oraz normami budowlanymi (np. wymiary miejsca postojowego).
Metraż weryfikujemy na życzenie klienta, kiedy zaistnieje podejrzenie niezgodności z pomiarem powykonawczym.
Weryfikujemy szczelność okien, pleśń, grzyba za pomocą kamer termowizyjnych.
Poniższe dokumenty pozwolą nam wykonać kompleksowy odbiór techniczny nieruchomości od dewelopera.
Rzut zwykle stanowi załącznik do prospektu informacyjnego dewelopera. Rzut projektowy jest nam potrzebny podczas odbioru technicznego do zweryfikowania układu mieszkania (np. wnęki, ściany) oraz rozmieszczenia instalacji.
Standard to dokument, który określa jak deweloper wykończy mieszkanie (np. czy stan deweloperski obejmuje parapety wewnętrzne, czy nie). Dzięki standardowi jesteśmy w stanie kompleksowo zweryfikować mieszkanie lub dom podczas odbioru.
Niekiedy informacje istotne dla przeprowadzenia odbioru technicznego znajdują się także w prospekcie informacyjnym dewelopera. Rzut projektowy oraz standard wykończenia zazwyczaj stanowią załączniki do prospektu informacyjnego.
Obejrzyj krótkie filmiki, aby dowiedzieć się na czym polega odbiór deweloperski.
Dowiedz się więcej o odbiorze technicznym