Odbiór wykończonego mieszkania
logo pewny lokal
call 797 014 014

Odbiór wykończonego mieszkania

Odbiór mieszkania pod klucz wiąże się z nieco innymi problemami niż odbiór mieszkania w stanie deweloperskim.

Szybka rezerwacja

Numer telefonu

Potrzebne uzupełnienie numeru telefonu.

Typ nieruchomości

Mieszkanie
Dom
Inne

#1 w Polsce pod względem średniej liczby ocen

facebook logo google logo

Ponad 3500 osób oceniło nas na 5,0!

2022-04-20

pewny lokal pewny lokal

Odbiór mieszkania pod klucz: wady i zalety

W ostatnich latach coraz więcej deweloperów oferuje mieszkania w dwóch odmianach – w standardzie deweloperskim, czyli przeznaczone do wykończenia przez kupującego oraz wykończone „pod klucz” (ten drugi standard wykończenia deweloperzy oferują w ok. 10 proc. przypadków). Zakup w stanie „pod klucz” ma wiele pozytywów – deweloper może wykończyć mieszkanie szybciej i często taniej niż kupujący mieszkanie. Kupując takie mieszkanie nie musimy zawracać sobie głowy szukaniem i nadzorowaniem ekipy remontowej, wybieraniem materiałów, czy też projektowaniem wnętrza mieszkania – każdą z tych czynności wykonają pracownicy dewelopera. Kupno mieszkania w stanie pod klucz ma jednak też swoje wady.

Zdani na łaskę dewelopera – jak nie wpaść w pułapkę?

Gdy przychodzimy odebrać mieszkanie w stanie deweloperskim, elementy konstrukcyjne budynku i mieszkania są widoczne. Widać pęknięcia, można zmierzyć odchylenia od pionów oraz sprawdzić dylatację oraz stan posadzek. W przypadku mieszkania wykończonego, elementy te są ukryte pod płytkami, podłogami i za meblami. W związku z tym najlepiej dokonać dwukrotnego odbioru takiego mieszkania – w stanie deweloperskim (przed wykończeniem) i po wykończeniu. Warto też zauważyć, że część osób widząc wykończone mieszkanie marzeń działa zbyt emocjonalnie, dlatego na odbiór najlepiej wziąć ze sobą osobę trzecią – doświadczonego fachowca Pewny Lokal, który dokładnie sprawdzi stan odbieranego mieszkania i zwróci uwagę na wszelkie usterki i wady oraz zadba o to, aby znalazły się one w protokole odbioru.

Odbiór mieszkania od dewelopera – na co zwrócić uwagę?

Odbierając mieszkanie wykończone pod klucz, należy zwrócić uwagę na kuchnię i łazienkę, są to części mieszkania, w których zgodnie z naszym doświadczeniem pojawia się najwięcej błędów. Często pojawiają się również problemy z położeniem podłogi oraz glazury. Odbiór mieszkania od dewelopera jest skomplikowany, wymaga fachowej wiedzy, doświadczenia i znajomości skomplikowanych standardów technicznych. Szczególnie trudny jest odbiór mieszkania wykończonego pod klucz, gdyż jest znacznie więcej miejsc, gdzie mogą znajdować się usterki lub uchybienia dewelopera. Dlatego najlepiej skorzystać z usługi Pewny Lokal – profesjonalny odbiór mieszkania. Doświadczony technik dokładnie sprawdzi zgodność wykończenia mieszkania z umową, przeprowadzi fachowy odbiór mieszkania i pomoże przygotować protokół odbioru końcowego.


Z wykształcenia inżynier. Lubi konkret i rzetelną treść. Kilka lat pracował w branży nieruchomości jako pośrednik. Wie, na co należy zwracać uwagę podczas odbiorów technicznych inwestycji deweloperskich, a także w trakcie oględzin mieszkania na rynku wtórnym. Potrafi rzeczowo odnieść się do wad i usterek, jakie można znaleźć w trakcie odbioru. Wie też, które usterki występują najczęściej w inwestycjach deweloperskich. Jego pasją są stare samochody.

Rozwiń tekst

Historie i opinie naszych klientów

Mamy kilkukrotnie więcej opinii niż największy z konkurentów

Zostaw Twój numer, a opowiemy jak możemy Ci pomóc!
Oddzwaniamy w kilka minut!
ikona apostrofu

„Rewelacyjny kontakt, bardzo miła i fachowa obsługa. Pan który mnie wspierał podczas odbioru lokalu wykazał się pełnym profesjonalizmem i bez żadnego problemu udzielał mi odpowiedzi na wszystkie zadawane pytania.”

Paweł
ikona apostrofu

„Korzystałem z pomocy w tej firmie w sprawie umowy deweloperskiej. Prawnicy posiadają bardzo dużą wiedzę w tym temacie. Oprócz tego byli w stanie przekazać ją w sposób zrozumiały dla mnie. Dzięki temu udało mi się dodać kilka ważnych punktów do umowy, które mnie chroniły. Czas realizacji zlecenia to kilkanaście godzin. Dziękuję!”

Bartłomiej
ikona apostrofu

„Sumiennie, a co najważniejsze szczegółowo wykonana praca przez Pana Macieja! Polecam!”

Aleksander
ikona apostrofu

„Pełen profesjonalizm. Udzielili nam pełnej informacji. Pan odpowiedział wyczerpująco na WSZYSTKIE pytania w jasny i zrozumiały sposób. Raport napisany w przejrzysty i przystępny dla laika sposób. Zdecydowanie polecam.”

Anna
ikona apostrofu

„Pełen profesjonalizm. Udzielili nam pełnej informacji. Pan odpowiedział wyczerpująco na WSZYSTKIE pytania w jasny i zrozumiały sposób. Raport napisany w przejrzysty i przystępny dla laika sposób. Zdecydowanie polecam.”

Anna
ikona apostrofu

„Wszystko ok. Dobry kontakt, możliwość szybkiego załatwienia, kompetentna pomoc przy odbiorze. Cena usługi też ok.”

Marcin
ikona apostrofu

„Bardzo konkretni i fachowi inżynierowie, polecam!”

Michał
Zostaw Twój numer, a opowiemy jak możemy Ci pomóc!
Oddzwaniamy w kilka minut!
oceny google i facebook pewny lokal oceny google i facebook pewny lokal

Ponad 3500 osób oceniło nasze odbiory od dewelopera na 5,0!

Jesteśmy certyfikowani

Zobacz, jakie szkolenia przechodzą nasi inżynierowie i jakie posiadamy certyfikaty.

Odbiory wykonujemy zgodnie z normami Instytutu Techniki Budowlanej
Mamy dostęp do płatnych norm Polskiego Komitetu Normalizacyjnego
Przeszliśmy szkolenie z termowizji wg Infrared Training Center
Jesteśmy certyfikowani przez organizację InterNACHI

Używamy najlepszego sprzętu

Podczas odbiorów mieszkań i domów posługujemy się atestowanym sprzętem, którego deweloper nie może podważyć.

Kamery termowizyjne
Dalmierze, lasery krzyżowe
Narzędzia pomiarowe
Łaty, kątowniki

Galeria usterek

Przykładowe usterki, które znaleźliśmy podczas oddań domów i mieszkań od dewelopera.

Koszt naprawy: 5 000 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonane podłoże pod podkładem podłogowym; niska odporność podkładu na ściskanie

Koszt naprawy: 600 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonana instalacja elektryczna (brak odpowiedniej grubości tynku); zatynkowana puszka elektryczna

Koszt naprawy: 450 zł
przykładowe usterki

nieszczelność instalacji wodnej (podczas próby szczelności 'na mokro')

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonany punkt styku (ściana nośna-ściana działowa); odspojenie tynku; brak dylatacji

Koszt naprawy: 100 zł
przykładowe usterki

uszkodzenie mechaniczne narożnika ściany otynkowanej

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonana okładzina z dachówki ceramicznej na 75% powierzchni połaci dachu (błędne kotwienie, brak liniowości)

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki

brak wyprofilowania odpływu na zadaszeniu; zastoiska wody

Koszt naprawy: 400 zł
przykładowe usterki

uszkodzenie mechniczne powłoki lakierniczej na grzejniku

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki

dachówka betonowa oraz siding (deski elewacyjne) w złym stanie technicznym.

Koszt naprawy: 400 zł
przykładowe usterki

trwałe zabrudzenia stolarki okiennej pianą montażową

Koszt naprawy: 7 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

podciąg kapilarny/brak izolacji poziomej budynku

Koszt naprawy: 2 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność pionu kanalizacyjnego

Koszt naprawy: 450 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

liczne przedmuchy (nieszczelności) na stolarce okiennej

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

dom z rynku wtórnego; zawilgocenie od strony połaci dachu

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

mostek termiczny; niechlujnie ułożona warstwa izolacji termicznej w połaci dachu

Koszt naprawy: 50 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

zapowietrzony grzejnik drabinkowy

Koszt naprawy: 550 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelności instalacji wodno-kanalizacyjnej

Koszt naprawy: 550 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność instalacji wodnej

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
łata kontrolna

błędny montaż parapetu zewnętrznego, trudny do zauważenia gołym okiem

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki
łata kontrolna 200 cm

brak płaszczyzny ściany otynkowanej (niezgodność z normą PN-B 10110:2005) - niezauważalne gołym okiem

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
laser krzyżowy; łata kontrolna 200cm

brak płaszczyzny podkładu podłogowego w skali całego pomieszczenia - niemożliwe do zweryfikowania bez lasera krzyżowego

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
kątownik budowlany; łata kontrolna

błędny montaż rozdzielacza C.O (brak kąta prostego, brak liniowości względem ściany) - niezauważalny gołym okiem

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki
kątownik budowlany; narzędzia pomiarowe

brak liniowości oraz powtarzalności wymiarów schodów monolitycznych żelbetowych

Koszt naprawy: 700 zł
przykładowe usterki

mostek termiczny — nieskutecznie zaizolowany wyłaz dachowy. Ślady ognisk korozji biologicznej oraz kondensacji wilgoci.

Koszt naprawy: 2 200 zł
przykładowe usterki

jeden obwód elektryczny na poddaszu nieużytkowym. Brak możliwości podłączenia klimatyzacji lub innych urządzeń o dużej mocy poborowej.

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki

sztywna spoina na styku rama okna - parapet. Duże ryzyko nieszczelności.

Koszt naprawy: 1 600 zł
przykładowe usterki

odparzenia okładziny ceramicznej na tarasie i na opasce okalającej budynek. Płytki kwalifikują się do wymiany.

Koszt naprawy: 2 400 zł
przykładowe usterki

ślady zawilgocenia pod nieszczelną płytą balkonową (znajdującą się powyżej).

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki

ślady zawilgocenia pod nieszczelną płytą balkonową (znajdującą się powyżej).

Koszt naprawy: 10 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

korozja pionu kanalizacyjnego, nieszczelność instalacji kanalizacyjnej

Koszt naprawy: 700 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność okna tarasowego, przedmuch zimnego powietrza

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność instalacji grzewczej (objawiająca się regularnie zapowietrzającym się grzejnikiem)

Koszt naprawy: 1 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

mostek termiczny, przemarzanie szpalety okna połaciowego

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

mostek termiczny, strata ciepła przez ścianę szczytową poddasza nieużytkowego

Koszt naprawy: 4 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

błędnie osadzone okno kolankowe, straty ciepła oraz brak liniowości zabudowy

Koszt naprawy: 2 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność na styku ścianki kolankowej z połacią dachu

Koszt naprawy: 5 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność połaci dachu, przeciek

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

niechlujnie wykonana termoizolacja poddasza

Koszt naprawy: 1 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

podciąg kapilarny/brak izolacji poziomej budynku

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki

wada fabryczna pakietu szybowego (niezgodność z normą PN-EN 1279:2018; podstawa do wymiany oszklenia)

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki

nieudolnie wykonana próba korekty zapadniętego narożnika posadzki; błąd wykonawczy

Koszt naprawy: 400 zł
przykładowe usterki

brak drożności otworów odwadniających w ramach okiennych (uwaga globalna)

Koszt naprawy: 1000 zł
przykładowe usterki

uszkodzenie mechaniczne powierzchni parapetu z konglomeratu

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki

błędne wykonanie powłoki zabezpieczającej na pochwycie balustrady

Koszt naprawy: 300 zł
przykładowe usterki

ubytki tynkarskie przy punktach elektrycznych (uwaga globalna)

pewny lokal pewny lokal

Poradniki

Zachęcamy do pobrania darmowych poradników przygotowanych przez naszych prawników i inżynierów

Poradnik odbioru technicznego od dewelopera

okładka poradnika

Poradnik poodbiorowy

okładka poradnika

Poradnik o rękojmi nieruchomości

okładka poradnika

Co sprawdzamy w ramach odbioru?

Gwaranacja wyłapania wszystkich usterek, nie tylko tych widocznych gołym okiem.

tynki

Tynki i wylewki

Metraż weryfikujemy na życzenie klienta, kiedy zaistnieje podejrzenie niezgodności z pomiarem powykonawczym.

stolarka

Stolarka drzwiowa i okienna

Sprawdzamy okna i drzwi, także pod kątem zgodności ze standardem.

instalacje

Instalacje

Zweryfikujemy instalację elektryczną, kanalizacyjną, ciepłą oraz inne instalacje.

przynależności

Przynależności

Sprawdzimy ich zgodność ze standardem oraz normami budowlanymi (np. wymiary miejsca postojowego).

mertaż

Metraż

Metraż weryfikujemy na życzenie klienta, kiedy zaistnieje podejrzenie niezgodności z pomiarem powykonawczym.

zawilgocenia

Zawilgocenia i mostki termiczne

Weryfikujemy szczelność okien, pleśń, grzyba za pomocą kamer termowizyjnych.

Jakie dokumenty mogą być przydatne

Poniższe dokumenty pozwolą nam wykonać kompleksowy odbiór techniczny nieruchomości od dewelopera.

rzut architektoniczny

Rzut architektoniczny

Rzut zwykle stanowi załącznik do prospektu informacyjnego dewelopera. Rzut projektowy jest nam potrzebny podczas odbioru technicznego do zweryfikowania układu mieszkania (np. wnęki, ściany) oraz rozmieszczenia instalacji.

standard wykończenia

Standard wykończenia

Standard to dokument, który określa jak deweloper wykończy mieszkanie (np. czy stan deweloperski obejmuje parapety wewnętrzne, czy nie). Dzięki standardowi jesteśmy w stanie kompleksowo zweryfikować mieszkanie lub dom podczas odbioru.

prospekt informacyjny

Prospekt informacyjny

Niekiedy informacje istotne dla przeprowadzenia odbioru technicznego znajdują się także w prospekcie informacyjnym dewelopera. Rzut projektowy oraz standard wykończenia zazwyczaj stanowią załączniki do prospektu informacyjnego.

Dowiedz się więcej o odbiorze technicznym

Obejrzyj krótkie filmiki, aby dowiedzieć się na czym polega odbiór deweloperski.

Jak to działa?

Dowiedz się więcej o odbiorze technicznym

zamówienie

Zamówienie

Podajesz miasto i metraż, a nasi pracownicy umawiają zlecenie z inżynierem.

wizyta

Wizyta

W czasie odbioru lub przeglądu nieruchomości nasz inżynier sprawdza jej stan techniczny, zgodność z normami budowlanymi i projektem. Wykorzystujemy kamery termowizyjne.

dokumentacja

Dokumentacja

Odbiór mieszkania kończy się protokołem odbioru sporządzonym przez dewelopera. Na rynku wtórnym 48h po odbiorze mieszkania otrzymujesz raport.

Odbiory mieszkań także w innych miastach

Działamy na terenie całej Polski. Zobacz, gdzie jeszcze możemy Ci pomóc.

Zobacz, gdzie działamy

Dysponujemy ogólnopolską siecią inżynierów.

Możemy wykonać odbiór techniczny na terenie całego miasta i okolic.

Pewny Lokal, ul. Wileńska 69, Warszawa