call 797 014 014

Odbiór domu od dewelopera

Zapraszamy do skorzystania z usług naszych inżynierów przy odbiorze domu od dewelopera.

Szybka rezerwacja

Numer telefonu

Potrzebne uzupełnienie numeru telefonu.

Typ nieruchomości

Dom
Mieszkanie
Inne

#1 w Polsce pod względem średniej liczby ocen

facebook logo google logo

Ponad 2000 osób oceniło nas na 5,0!

2021-07-05

pewny lokal pewny lokal

Odbiór domu od dewelopera

Jakie dokumenty są potrzebne do odbioru domu od dewelopera?

Do odbioru domu od dewelopera należy przygotować rzut projektowy oraz deweloperski standard wykończenia.

Gdzie wykonujemy odbiory domów?

Pewny Lokal jest ogólnopolskim liderem, jeśli chodzi o odbiory domów od dewelopera. Nasi inżynierowie sprawdzają zgodność domu z dokumentacją techniczną (rzutem domu i jego standardem wykończenia), sprawdzają wady i usterki domu, a także zgodność domu z normami. Deweloperzy coraz częściej realizują inwestycje polegające na "stawianiu" całych osiedli szeregowych i wolnostojących domów, a nasi inżynierowie mają doświadczenie w odbieraniu takich osiedli (tych podwarszawskich, ale nie tylko: odbieraliśmy też sporo domów w podwrocławskich Siechnicach lub w Wieliczce). Nasza firma działa w największych miastach Polski, czyli m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi, Katowicach, Poznaniu i w Szczecinie. Jeśli chcesz mieć pewność, że deweloper przekaże ci klucze do domu wolnego od usterek, co uchroni Cię od kosztownych napraw "fuszerek" dewelopera, skorzystaj z naszych usług. 

Co sprawdzamy podczas odbioru domu od dewelopera?

Przy odbiorach technicznych domów od dewelopera sprawdzamy wszystkie elementy, które zwykle weryfikujemy podczas odbiorów mieszkań (kąty, płaszczyzny, zawilgocenia, metraż), a także elementy specyficzne dla domu, np. elewację zewnętrzną pod kątem pęknięć, rys, ubytków, zacieków, odparzeń, odspojeń, wilgoci, korozji biologicznej, a także trwałości zamocowań i trwałych zabrudzeń.

Podczas odbioru domu od dewelopera oprócz kontroli tynków, instalacji, okien i wylewek, przy odbiorze domu sprawdzamy także podejście kanalizacyjne dla kratki odpływowej oraz spadek w kierunku odpływu. Sprawdzamy drzwi garażowe pod kątem trwałości mocowania, szczelności, zabrudzeń oraz wszelkich uszkodzeń. Sprawdzamy też sprawność mechanizmu otwierającego takie drzwi garażowe. Sprawdzamy też ciągłość izolacji termicznej, elementy drewniane konstrukcji dachu pod kątem korozji biologicznej oraz poprawność mocowania wyłazu na strych (drabinki).

Przy odbiorze technicznym domu sprawdzamy też wykończenie cokołów wokół budynku i czy teren wokół budynku jest wyrównany. Sprawdzamy też czy stan faktyczny zagospodarowania zieleni pokrywa się z prospektem informacyjnym/projektem. Sprawdzamy czy podjazdy, chodniki, krawężniki są odpowiednio trwale zamontowane. Weryfikujemy też powyższe elementy domu i pod kątem ubytków (pęknięcia krawężników, krawędzi, zapadnięcia kostki, wysadzenia kostki, mchów, trwałych zabrudzeń).

Ogrodzenie wokół domu sprawdzamy pod kątem trwałości jego zamontowania, korozji, oraz czy furtka i brama swobodnie się otwierają. Sprawdzamy też połacie dachu pod kątem widocznych ubytków, uszkodzeń, korozji biologicznej i trwałych zabrudzeń. Obróbki blacharskie sprawdzamy z kolei pod kątem trwałego zamocowania, szczelności oraz pod kątem rys, ubytków oraz innych wad i usterek. Przy odbiorze technicznym domu weryfikujemy także, czy rynny są trwale zamocowane oraz szukamy widocznych przecieków oraz uszkodzeń mechanicznych.

Odbiór domu - zgodność z normami

Podczas odbioru domu sprawdzamy także jego zgodność z normami, m.in. maksymalną wysokość i szerokość stopni i minimalną szerokość użytkową od balustrady do ściany. Normy ministra budownictwa mówią nam też m.in. o tym, czy poziom podłogi od strony ściany z otworami okiennymi i drzwiowymi znajduje się się poniżej poziomu terenu przy budynku. Oczywiście przy odbiorze technicznym domu sprawdzamy też pod kątem zgodności norm elementy, które zwykle weryfikujemy w mieszkaniach, m.in. dopuszczalne odchyłki.

Odbiór dachu budynku jednorodzinnego w zgodności z przepisami budowlanymi

Szczególnie ważnym elementem domu jest dach, w tym jego konstrukcja, pokrycie i wszystkie elementy, które na nim się znajdują. Ze względu na przepisy zobowiązujące mieszkańców domów do corocznej kontroli przewodów kominiarskich w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowania sprawdzamy, czy deweloper zapewnił dojście do umiejscowionych na dachu: kominów, wywiewek kanalizacyjnych i anten celem umożliwienia przeprowadzania przyszłych konserwacji tych elementów. W zależności od kąta nachylenia dachu, odległości wyłazu dachowego  od ww. elementów, oceniamy, czy są wystarczające warunki do przeprowadzenia bezpiecznej inspekcji przewodów kominowych, w szczególności przewodu dymowego (przeznaczonego do kominków) jak i spalinowego (odprowadzającego spaliny z gazowego pieca centralnego ogrzewania), przewodów wentylacyjnych (zwłaszcza umożliwiających wentylację łazienek, kuchni, garaży, pralni i kotłowni). Jeżeli deweloper umieścił na połaci dachowej elementy ułatwiające dojście z wyłazu dachowego do kominów, takie jak stopnie i lawy kominiarskie, sprawdzamy czy są wystarczające i czy zapewniają obsługę wszystkich kominów. Sprawdzamy, czy wyłaz na dach jest prawidłowo wykonany i osadzony w dachu, ma wymiary  i sposób otwierania umożliwiający wyjście na dach. W wypadku braku bezpiecznego dojścia z wyłazu dachowego do kominów, kominiarz może odmówić przeprowadzenia kontroli przewodów kominowych.

Odbiór domowych instalacji – na co zwracamy szczególną uwagę?

Domy jednorodzinne (szeregowe, bliźniacze i wolnostojące) w porównaniu mieszkaniami w budynkach wielorodzinnych wymagają ze strony ich użytkowników większej wiedzy z zakresu eksploatacji, gdyż ich właściciele muszą sami przeprowadzać lub zlecać szereg kontroli i napraw, które w budownictwie wielorodzinnym są domeną służb administracji budynku. Dlatego podczas sprawdzania instalacji elektrycznych, centralnego ogrzewania, instalacji cieplej i zimnej wody użytkowej oraz instalacji gazowej szczególną uwagę zwracamy na te elementy  instalacji i odcinki przewodów, które podczas eksploatacji budynku będą narażone na oddziaływanie różnorakich czynników atmosferycznych. Sprawdzamy, czy przewody kanalizacyjne są wyposażone w rewizje, czy urządzenia wykorzystujące gaz są zainstalowane w pomieszczeniach o odpowiedniej kubaturze i przeznaczeniu i prawidłowo wentylowanych. Sprawdzamy, czy zestaw wodomierzowy do pomiaru zużycia wody wodociągowej został umieszczony w pomieszczeniu ogrzewanym by uniknąć ryzyka zamarznięcia wody. Dzięki wykorzystaniu kamery termowizyjnej możemy też dokładnie sprawdzić przebieg instalacji centralnego ogrzewania, zwłaszcza umiejscowienie w betonowym podkładzie podłogowym przewodów ogrzewania podłogowego, tak powszechnego obecnie w domach jednorodzinnych.

Podczas kontroli instalacji elektrycznych, oceniamy, czy wyposażenie i usytuowanie skrzynek elektrycznych jest prawidłowe i zapewnia bezpieczną eksploatację całego budynku. Wielokrotnie spotykamy się z ubogim wyposażeniem tablic bezpiecznikowych w urządzania gwarantujące bezpieczeństwo użytkowników,  wówczas sugerujemy pewne rozwiązania poprawiające funkcjonalność instalacji elektrycznych. Zdarzają się także błędy w opisach wyposażenia skrzynek elektrycznych. Dodatkowym problemem często występującym w domach jednorodzinnych  jest ubogie wyposażenie w instalacje niskoprądowe (teletechniczne). Sprawdzamy, które z nich w ogóle zostały zainstalowane i jakich  elementów brakuje do stwierdzenia, że dana instalacja jest kompletna. W odróżnieniu od budownictwa wielorodzinnego, w przypadku którego deweloperów obowiązują szczegółowe przepisy dotyczące wyposażenia budynku i poszczególnych lokali w instalacje telekomunikacyjne (telefon, internet, światłowód, telewizja kablowa, cyfrowa, satelitarna wraz z antenami), w budownictwie jednorodzinnym panuje całkowita dowolność standardów wykonania instalacji niskoprądowych.

Odbiór domu - jak zamówić usługę?

Żeby zamówić odbiór domu wystarczy wypełnić nasz formularz dotyczący terminu odbioru - jeśli nie znasz dokładnego terminu odbioru, wystarczy, że podasz termin orientacyjny. Zachęcamy też do kontaktu z naszymi pomocnymi pracownikami infolinii - jej numer to 797 014 014. Jeśli chcesz skorzystać z pomocy fachowców przy odbiorze domu od dewelopera, zapraszamy do kontaktu!


Była nauczycielka języka polskiego, która postanowiła przebranżowić się, by pracować w branży nieruchomości. Sprzedała swoje mieszkanie w mieście i kupiła niewielki domek na wsi – formalnościami zajęła się nasza firma, od tej pory współpracujemy. Do tego stopnia zainteresowała się nieruchomościami, że od kilku lat pomaga znajomym nadzorować remonty i ekipy wykończeniowe. Umiejętnie korzysta ze sprzętów takich jak łata murarska, kątownik czy dalmierz.

Rozwiń

Historie i opinie naszych klientów

Mamy kilkukrotnie więcej opinii niż największy z konkurentów

Zostaw Twój numer, a opowiemy jak możemy Ci pomóc!
Oddzwaniamy w kilka minut!
ikona apostrofu

„Rewelacyjny kontakt, bardzo miła i fachowa obsługa. Pan który mnie wspierał podczas odbioru lokalu wykazał się pełnym profesjonalizmem i bez żadnego problemu udzielał mi odpowiedzi na wszystkie zadawane pytania.”

Paweł
ikona apostrofu

„Korzystałem z pomocy w tej firmie w sprawie umowy deweloperskiej. Prawnicy posiadają bardzo dużą wiedzę w tym temacie. Oprócz tego byli w stanie przekazać ją w sposób zrozumiały dla mnie. Dzięki temu udało mi się dodać kilka ważnych punktów do umowy, które mnie chroniły. Czas realizacji zlecenia to kilkanaście godzin. Dziękuję!”

Bartłomiej
ikona apostrofu

„Sumiennie, a co najważniejsze szczegółowo wykonana praca przez Pana Macieja! Polecam!”

Aleksander
ikona apostrofu

„Pełen profesjonalizm. Udzielili nam pełnej informacji. Pan odpowiedział wyczerpująco na WSZYSTKIE pytania w jasny i zrozumiały sposób. Raport napisany w przejrzysty i przystępny dla laika sposób. Zdecydowanie polecam.”

Anna
ikona apostrofu

„Pełen profesjonalizm. Udzielili nam pełnej informacji. Pan odpowiedział wyczerpująco na WSZYSTKIE pytania w jasny i zrozumiały sposób. Raport napisany w przejrzysty i przystępny dla laika sposób. Zdecydowanie polecam.”

Anna
ikona apostrofu

„Wszystko ok. Dobry kontakt, możliwość szybkiego załatwienia, kompetentna pomoc przy odbiorze. Cena usługi też ok.”

Marcin
ikona apostrofu

„Bardzo konkretni i fachowi inżynierowie, polecam!”

Michał
Zostaw Twój numer, a opowiemy jak możemy Ci pomóc!
Oddzwaniamy w kilka minut!
oceny google i facebook pewny lokal oceny google i facebook pewny lokal

Ponad 2000 osób oceniło nasze odbiory od dewelopera na 5,0!

Jesteśmy certyfikowani

Zobacz, jakie szkolenia przechodzą nasi inżynierowie i jakie posiadamy certyfikaty.

Odbiory wykonujemy zgodnie z normami Instytutu Techniki Budowlanej
Mamy dostęp do płatnych norm Polskiego Komitetu Normalizacyjnego
Przeszliśmy szkolenie z termowizji wg Infrared Training Center
Jesteśmy certyfikowani przez organizację InterNACHI

Używamy najlepszego sprzętu

Podczas odbiorów mieszkań i domów posługujemy się atestowanym sprzętem, którego deweloper nie może podważyć.

Kamery termowizyjne
Dalmierze, lasery krzyżowe
Narzędzia pomiarowe
Łaty, kątowniki

Galeria usterek

Przykładowe usterki, które znaleźliśmy podczas oddań domów i mieszkań od dewelopera.

Koszt naprawy: 5 000 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonane podłoże pod podkładem podłogowym; niska odporność podkładu na ściskanie

Koszt naprawy: 600 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonana instalacja elektryczna (brak odpowiedniej grubości tynku); zatynkowana puszka elektryczna

Koszt naprawy: 450 zł
przykładowe usterki

nieszczelność instalacji wodnej (podczas próby szczelności 'na mokro')

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonany punkt styku (ściana nośna-ściana działowa); odspojenie tynku; brak dylatacji

Koszt naprawy: 100 zł
przykładowe usterki

uszkodzenie mechaniczne narożnika ściany otynkowanej

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonana okładzina z dachówki ceramicznej na 75% powierzchni połaci dachu (błędne kotwienie, brak liniowości)

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki

brak wyprofilowania odpływu na zadaszeniu; zastoiska wody

Koszt naprawy: 400 zł
przykładowe usterki

uszkodzenie mechniczne powłoki lakierniczej na grzejniku

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki

dachówka betonowa oraz siding (deski elewacyjne) w złym stanie technicznym.

Koszt naprawy: 400 zł
przykładowe usterki

trwałe zabrudzenia stolarki okiennej pianą montażową

Koszt naprawy: 7 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

podciąg kapilarny/brak izolacji poziomej budynku

Koszt naprawy: 2 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność pionu kanalizacyjnego

Koszt naprawy: 450 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

liczne przedmuchy (nieszczelności) na stolarce okiennej

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

dom z rynku wtórnego; zawilgocenie od strony połaci dachu

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

mostek termiczny; niechlujnie ułożona warstwa izolacji termicznej w połaci dachu

Koszt naprawy: 50 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

zapowietrzony grzejnik drabinkowy

Koszt naprawy: 550 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelności instalacji wodno-kanalizacyjnej

Koszt naprawy: 550 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność instalacji wodnej

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
łata kontrolna

błędny montaż parapetu zewnętrznego, trudny do zauważenia gołym okiem

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki
łata kontrolna 200 cm

brak płaszczyzny ściany otynkowanej (niezgodność z normą PN-B 10110:2005) - niezauważalne gołym okiem

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
laser krzyżowy; łata kontrolna 200cm

brak płaszczyzny podkładu podłogowego w skali całego pomieszczenia - niemożliwe do zweryfikowania bez lasera krzyżowego

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
kątownik budowlany; łata kontrolna

błędny montaż rozdzielacza C.O (brak kąta prostego, brak liniowości względem ściany) - niezauważalny gołym okiem

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki
kątownik budowlany; narzędzia pomiarowe

brak liniowości oraz powtarzalności wymiarów schodów monolitycznych żelbetowych

Koszt naprawy: 700 zł
przykładowe usterki

mostek termiczny — nieskutecznie zaizolowany wyłaz dachowy. Ślady ognisk korozji biologicznej oraz kondensacji wilgoci.

Koszt naprawy: 2 200 zł
przykładowe usterki

jeden obwód elektryczny na poddaszu nieużytkowym. Brak możliwości podłączenia klimatyzacji lub innych urządzeń o dużej mocy poborowej.

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki

sztywna spoina na styku rama okna - parapet. Duże ryzyko nieszczelności.

Koszt naprawy: 1 600 zł
przykładowe usterki

odparzenia okładziny ceramicznej na tarasie i na opasce okalającej budynek. Płytki kwalifikują się do wymiany.

Koszt naprawy: 2 400 zł
przykładowe usterki

ślady zawilgocenia pod nieszczelną płytą balkonową (znajdującą się powyżej).

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki

ślady zawilgocenia pod nieszczelną płytą balkonową (znajdującą się powyżej).

Koszt naprawy: 10 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

korozja pionu kanalizacyjnego, nieszczelność instalacji kanalizacyjnej

Koszt naprawy: 700 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność okna tarasowego, przedmuch zimnego powietrza

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność instalacji grzewczej (objawiająca się regularnie zapowietrzającym się grzejnikiem)

Koszt naprawy: 1 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

mostek termiczny, przemarzanie szpalety okna połaciowego

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

mostek termiczny, strata ciepła przez ścianę szczytową poddasza nieużytkowego

Koszt naprawy: 4 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

błędnie osadzone okno kolankowe, straty ciepła oraz brak liniowości zabudowy

Koszt naprawy: 2 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność na styku ścianki kolankowej z połacią dachu

Koszt naprawy: 5 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność połaci dachu, przeciek

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

niechlujnie wykonana termoizolacja poddasza

Koszt naprawy: 1 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

podciąg kapilarny/brak izolacji poziomej budynku

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki

wada fabryczna pakietu szybowego (niezgodność z normą PN-EN 1279:2018; podstawa do wymiany oszklenia)

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki

nieudolnie wykonana próba korekty zapadniętego narożnika posadzki; błąd wykonawczy

Koszt naprawy: 400 zł
przykładowe usterki

brak drożności otworów odwadniających w ramach okiennych (uwaga globalna)

Koszt naprawy: 1000 zł
przykładowe usterki

uszkodzenie mechaniczne powierzchni parapetu z konglomeratu

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki

błędne wykonanie powłoki zabezpieczającej na pochwycie balustrady

Koszt naprawy: 300 zł
przykładowe usterki

ubytki tynkarskie przy punktach elektrycznych (uwaga globalna)

pewny lokal pewny lokal

Poradniki

Zachęcamy do pobrania darmowych poradników przygotowanych przez naszych prawników i inżynierów

Poradnik odbioru technicznego od dewelopera

okładka poradnika

Poradnik poodbiorowy

okładka poradnika

Poradnik o rękojmi nieruchomości

okładka poradnika

Co sprawdzamy w ramach odbioru?

Gwaranacja wyłapania wszystkich usterek, nie tylko tych widocznych gołym okiem.

tynki

Tynki i wylewki

Metraż weryfikujemy na życzenie klienta, kiedy zaistnieje podejrzenie niezgodności z pomiarem powykonawczym.

stolarka

Stolarka drzwiowa i okienna

Sprawdzamy okna i drzwi, także pod kątem zgodności ze standardem.

instalacje

Instalacje

Zweryfikujemy instalację elektryczną, kanalizacyjną, ciepłą oraz inne instalacje.

przynależności

Przynależności

Sprawdzimy ich zgodność ze standardem oraz normami budowlanymi (np. wymiary miejsca postojowego).

mertaż

Metraż

Metraż weryfikujemy na życzenie klienta, kiedy zaistnieje podejrzenie niezgodności z pomiarem powykonawczym.

zawilgocenia

Zawilgocenia i mostki termiczne

Weryfikujemy szczelność okien, pleśń, grzyba za pomocą kamer termowizyjnych.

Jakie dokumenty mogą być przydatne

Poniższe dokumenty pozwolą nam wykonać kompleksowy odbiór techniczny nieruchomości od dewelopera.

rzut architektoniczny

Rzut architektoniczny

Rzut zwykle stanowi załącznik do prospektu informacyjnego dewelopera. Rzut projektowy jest nam potrzebny podczas odbioru technicznego do zweryfikowania układu mieszkania (np. wnęki, ściany) oraz rozmieszczenia instalacji.

standard wykończenia

Standard wykończenia

Standard to dokument, który określa jak deweloper wykończy mieszkanie (np. czy stan deweloperski obejmuje parapety wewnętrzne, czy nie). Dzięki standardowi jesteśmy w stanie kompleksowo zweryfikować mieszkanie lub dom podczas odbioru.

prospekt informacyjny

Prospekt informacyjny

Niekiedy informacje istotne dla przeprowadzenia odbioru technicznego znajdują się także w prospekcie informacyjnym dewelopera. Rzut projektowy oraz standard wykończenia zazwyczaj stanowią załączniki do prospektu informacyjnego.

Dowiedz się więcej o odbiorze technicznym

Obejrzyj krótkie filmiki, aby dowiedzieć się na czym polega odbiór deweloperski.

Jak to działa?

Dowiedz się więcej o odbiorze technicznym

zamówienie

Zamówienie

Podajesz miasto i metraż, a nasi pracownicy umawiają zlecenie z inżynierem.

wizyta

Wizyta

W czasie odbioru lub przeglądu nieruchomości nasz inżynier sprawdza jej stan techniczny, zgodność z normami budowlanymi i projektem. Wykorzystujemy kamery termowizyjne.

dokumentacja

Dokumentacja

Odbiór mieszkania kończy się protokołem odbioru sporządzonym przez dewelopera. Na rynku wtórnym 48h po odbiorze mieszkania otrzymujesz raport.

Odbiory mieszkań także w innych miastach

Działamy na terenie całej Polski. Zobacz, gdzie jeszcze możemy Ci pomóc.

Zobacz, gdzie działamy

Dysponujemy ogólnopolską siecią inżynierów.

Możemy wykonać odbiór techniczny na terenie całego miasta i okolic.

Pewny Lokal, ul. Wileńska 69, Warszawa