Zarezerwuj odbiór lub napisz do nas

Odbiór posadzek norma

Co mówi norma na temat odbioru posadzek? Piszemy na co zwrócić uwagę.
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy w odbiorze technicznym?
Zarezerwuj termin odbioru

Posadzka to zewnętrzna warstwa podłogi będąca jej wykończeniem, aby móc zająć się wykończeniem wnętrz, zamawianiem mebli pod zabudowę i układaniem paneli i płytek należy sprawdzić w jakim stanie jest posadzka.

Co może niepokoić podczas odbioru?

Posadzka to element trudny do oceny. Wytrawni fachowcy są w stanie powiedzieć coś więcej na temat tego, czy posadzki są poprawnie wylane. Z perspektywy klienta warto zwrócić uwagę na ruchy pionowe wylewki (klawiszowanie) przy dylatacjach. Zdarzyć się może, że podczas schnięcia wystąpią skurcze, które negatywnie wpłyną na jakość całej posadzki. Problemem mogą być też narożniki, w których wylewka unosi się. Taką nierówność jest w stanie naprawić tylko wprawna ekipa, która potrafi odpowiednio zaniżyć narożniki.

Istotne jest też przyleganie cokołu do ściany. Warto skupić się na elementach wieńczących podłogę, które bywają montowane także w stanie deweloperskim, np. listwy przypodłogowe.

Odbiór posadzek

Jeśli chodzi o sprawdzenie stanu warstwy jastrychu – wierzchniej warstwy wylewki odchyłka wynosi 2 mm na metrze, a 5 mm na całej rozpiętości pomieszczenia.

Podczas odbioru bardzo często klient ocenia wszystko za pomocą wzroku, co jest bardzo ważne. Istotne jest to, co widoczne na pierwszy rzut oka, czyli sprawdzamy, czy nie ma widocznych pęknięć, rys, ubytków, odparzeń, odspojeń, korozji biologicznej, trwałych zabrudzeń lub wilgoci. Wszystkie te wady można dostrzec bez konieczności używania sprzętów, choć fachowiec jest w stanie wytłumaczyć, co jest trudną do naprawy usterką, a co jest detalem, który nie rzutuje na odbiór jakości wykończenia.

Usterki i wady w posadzce

Jeśli w trakcie odbioru okaże się, że dostrzeżono sporo uchybień należy wpisać je w protokół odbioru, który musi podpisać deweloper. Jest to znak, że ma świadomość wszystkich uwag, które dostrzegł klient. Deweloper ma 14 dni, by się do nich odnieść, zaś jeśli przychyla się do uwag i akceptuje je – ma obowiązek naprawić wszystkie do 30 dni od podpisania protokołu. Co ważne, jeśli z jakiegoś powodu deweloper nie jest w stanie usunąć zaakceptowanych usterek, klient może negocjować cenę, a nawet odstąpić od umowy.

Ściągnij nasz poradnik:
Jak bezpiecznie kupić mieszkanie lub dom na rynku pierwotnym?


Czy nasz artykuł pomógł Ci w Twoim problemie? Podziel się zdobytą wiedzą ze znajomymi!

Oceń artykuł:

Średnia 4.6/5 na podstawie 11 opinii.

Jak wygląda odbiór mieszkania?

Zobacz film z odbioru mieszkania z ekspertem Pewny Lokal

Baza wiedzy

Zobacz więcej

Jak sprawdzić mieszkanie?

Czego dowiesz się dzięki raportowi Pewny Lokal?

Kliknij na ikonę pewny lokal czarny domek
żeby dowiedzieć się
więcej o usłudze!

strzałka