2022-01-27
Decydując się na odbiór mieszkania, należy pamiętać, że w interesie inwestora jest rzetelny odbiór całości. Każda nieprawidłowość, która zostanie dostrzeżona przez inwestora bądź osobę, która mu doradza, powinna być wpisana w protokół odbioru. Dzięki temu deweloper będzie musiał się do wszystkich nieprawidłowości odnieść i wielce prawdopodobne jest to, że będzie miał obowiązek naprawić je na własny koszt.
To niezwykle pocieszające, gdy w grę wchodzi np. wymiana szyby w oknie, zmiany na etapie instalacji, która nie została poprowadzona zgodnie z projektem – to wszystko generowałoby spore koszty, które musiałby pokryć właściciel. Nasz klient najprawdopodobniej otrzyma po prostu mieszkanie bez wad. Do tego dążą nasi fachowcy – chodzi nam o to, by umowa przedwstępna, jaką sporządza deweloper, była zrealizowana bez potknięć.
Pewny Lokal to firma, która działa na terenie całej Polski. Jesteśmy w stanie dojechać do każdego klienta, który zamówi u nas odbiór. Przez lata wypracowaliśmy sobie sieć inżynierów, którzy pracują dla nas na terenie całego kraju. Są to fachowcy, którzy mają spore doświadczenie, kontaktują się i wzajemnie, wymieniają się informacjami o wybranych realizacjach. Są to eksperci, którzy na bieżąco aktualizują swoją wiedzę, lubią swoją pracę, a także czują potrzebę pomocy tym, którzy zainwestowali niemałe pieniądze, ale nie wiedzą, jak właściwie skontrolować działania dewelopera.
Bardzo ważnym elementem naszej pracy jest aktualizowanie informacji dotyczących najnowszych norm. Wiemy, że one zmieniają się stosunkowo często, a w oparciu o te normy nasi inżynierowie wykonują odbiory. Mamy świadomość tego, by zapewnić kompleksową pomoc, należy być na bieżąco ze wszystkimi ważnymi informacjami. Zaktualizowane manuale i checklisty to coś, do czego przykładamy się wspólnie. Każdy odbiór jest wcześniej przygotowany w oparciu o dokumentację. Chcemy, by na miejscu podczas odbioru technicznego nasi pracownicy wiedzieli, na co należy zwrócić uwagę, by mieli informację dotyczącą instalacji, tego jak powinna być rozmieszczona, a także tego, co powinien zawierać stan deweloperski. Dzięki takiej wiedzy łatwiej skupić się na usterkach.
Jako firma od samego początku istnienia realizujemy wszystkie zlecenia zgodnie z prawem. Nasza firma płaci podatki, które definiuje prawo polskie (VAT i podatki dochodowe, zarówno od dochodu inżyniera, jak i dochodu naszej firmy, czyli PIT i CIT). Wychodzimy z założenia, że jeśli mamy być wiarygodną firmą, która realizuje odbiory techniczne na terenie całej Polski, musimy być firmą działającą w pełni legalnie. Daje to wiarygodność, a także umożliwia naszym inżynierom składanie zeznań, gdy dochodzi do rozstrzygnięcia sporu między naszym klientem a deweloperem w sądzie. Możemy pomóc, co sprawia, że posiadamy bardziej atrakcyjną ofertę niż firmy, które działają w szarej strefie.
Od samego początku staramy się działać tak, by nie odwoływać terminów. Naszym zdaniem wiarygodność łączy się z terminowością i szybką realizacją zleceń. Każdy inwestor, który może odebrać mieszkanie, chciałby zrobić to jak najszybciej. Staramy się to umożliwić, a gdy istnieje taka ewentualność, że nasz inżynier z przyczyn niezależnych nie będzie mógł zrealizować umówionego odbioru, jesteśmy w stanie go zastąpić równie kompetentnym fachowcem, co nie zaburza wewnętrznych grafików w firmie.
W związku z tym, że w naszej firmie pracują prawnicy, stworzyliśmy infolinię prawną, która jest otwarta dla naszych klientów w sytuacjach kryzysowych, gdy deweloper nie chce współpracować, nie zamierza poprawić wad i usterek, robi problemy naszemu klientowi. Może on zasięgnąć porady fachowca, który rzetelnie wytłumaczy, co w danej sytuacji należy zrobić. Pewny Lokal stworzył sieć fachowców, którzy kompleksowo obsługują każdy odbiór. Zależy nam na tym, by każdy, kto zainwestuje w usługę odbioru z inżynierem, miał poczucie komfortu i dobrze wydanych pieniędzy, których nie straci w trakcie naprawiania wad i usterek, które są efektem pracy ekipy dewelopera.
Podstawowa cena dotycząca odbioru mieszkania przez inżyniera z naszej firmy uzależniona jest od metrażu. W tabeli poniżej przedstawiono podstawowe ceny, które mogą ulec zmianie w zależności od tego, czy klient potrzebuje usługę dodatkowo płatną (o czym zostaje poinformowany), czy może chce wynegocjować rabat.
Metraż mieszkania | Cena podstawowa (uwzględnia VAT) |
mieszkanie do 60 m² | od 149 zł brutto |
mieszkanie do 100 m² | od 349 zł brutto |
mieszkanie do 200 m² | od 449 zł brutto |
inne usługi techniczne | do indywidualnej negocjacji |
Z każdego odbioru technicznego sporządzamy raport, w którym umieszczamy m.in. dokumentację fotograficzną wad i usterek znalezionych na inwestycji. Zachęcamy do zapoznania się z przykładowymi usterkami, jakie nasi inżynierowie wykryli podczas odbiorów technicznych mieszkań i domów w Opolu.
Nasi inżynierowie bardzo często skupiają swoją uwagę na stolarce okiennej i drzwiowej, ponieważ często można dostrzec wady, które wystąpiły w trakcie nieprawidłowego montażu lub po pewnym czasie z powodu usterek mechanicznych, które spowodowała kolejna ekipa pracująca w inwestycji. Niezależnie od tego, kto za to odpowiada, wadę należy wpisać w protokół odbioru.
Duża część usterek jest też wynikiem nieprawidłowego wykonania wylewek, które bywają nierówne. Ta wada może sprawić, że niemożliwe będzie wykonanie prac wykończeniowych, dlatego warto dobrze sprawdzić jakość posadzki.
Bardzo istotne na balkonach i tarasach jest wykonanie delikatnego spadku. Dzięki temu woda będzie spływać z płytek. Warto sprawdzić, czy wykonawca zrealizował ułożenie płytek zgodnie ze sztuką , czy też nie i będzie to problem dla właścicieli. Jeśli tak, można domagać się poprawy, ale trzeba tę wadę wpisać do protokołu odbioru.
Pewny Lokal to firma, która realizuje odbiory na terenie całej Polski. Opinie zadowolonych klientów to nasz ogromny atut, który potwierdza jakoś realizowanej przez nas pracy. Poniżej kilka cytatów dotyczących odbiorów inwestycji z pomocą naszych inżynierów.
„Odbiór lokalu przeszedł zgodnie z planem, zauważone zostały usterki na które osobiście nie zwróciłem uwagi co pomogło przy sporządzaniu protokołu odbioru uwzględniającego listę usterek które developer zobowiązuje się naprawić. Polecam”
„Współpraca z tą firmą to czysta przyjemność. Profesjonalnie wykonana usługa przez ludzi znających się na rzeczy. Jestem mega zadowolona. Polecam.”
„Profesjonalnie, sympatycznie. Deweloper uznał wszystkie usterki wykryte przez inżyniera z Pewnego Lokalu. Można negocjować ceny odbioru mieszkania, przynajmniej mi się udało. Polecam każdemu kto jest laikiem budowlanym. Ja osobiście większości usterek bym nie wykrył.”
„Wszystko super. Od pierwszego kontaktu do zakończenia współpracy. Pełny pakiet informacji, bezproblemowy kontakt, punktualność, szacunek do klienta, profesjonalny odbiór - rzadkość w dzisiejszych czasach. Polecam :)”
Każda opinia jest dla nas niezwykle cenna. Dziękujemy, za to, że jakość naszej pracy zostaje doceniona.
Odbiory mieszkań wykonujemy w następujących obszarach Opola:
Chętnych do skorzystania z usługi odbioru mieszkania w Opolu, zachęcamy do kontaktu z naszą infolinią pod numerem: 797 014 014.
Autor
Jolanta Buzalska
Była nauczycielka języka polskiego, która postanowiła przebranżowić się, by pracować w branży nieruchomości. Sprzedała swoje mieszkanie w mieście i kupiła niewielki domek na wsi – formalnościami zajęła się nasza firma, od tej pory współpracujemy. Do tego stopnia zainteresowała się nieruchomościami, że od kilku lat pomaga znajomym nadzorować remonty i ekipy wykończeniowe. Umiejętnie korzysta ze sprzętów takich jak łata murarska, kątownik czy dalmierz.
Metraż weryfikujemy na życzenie klienta, kiedy zaistnieje podejrzenie niezgodności z pomiarem powykonawczym.
Sprawdzamy okna i drzwi, także pod kątem zgodności ze standardem.
Zweryfikujemy instalację elektryczną, kanalizacyjną, ciepłą oraz inne instalacje.
Sprawdzimy ich zgodność ze standardem oraz normami budowlanymi (np. wymiary miejsca postojowego).
Metraż weryfikujemy na życzenie klienta, kiedy zaistnieje podejrzenie niezgodności z pomiarem powykonawczym.
Weryfikujemy szczelność okien, pleśń, grzyba za pomocą kamer termowizyjnych.
Rzut zwykle stanowi załącznik do prospektu informacyjnego dewelopera. Rzut projektowy jest nam potrzebny podczas odbioru technicznego do zweryfikowania układu mieszkania (np. wnęki, ściany) oraz rozmieszczenia instalacji.
Standard to dokument, który określa jak deweloper wykończy mieszkanie (np. czy stan deweloperski obejmuje parapety wewnętrzne, czy nie). Dzięki standardowi jesteśmy w stanie kompleksowo zweryfikować mieszkanie lub dom podczas odbioru.
Niekiedy informacje istotne dla przeprowadzenia odbioru technicznego znajdują się także w prospekcie informacyjnym dewelopera. Rzut projektowy oraz standard wykończenia zazwyczaj stanowią załączniki do prospektu informacyjnego.
Podajesz miasto i metraż, a nasi pracownicy umawiają zlecenie z inżynierem.
W czasie odbioru lub przeglądu nieruchomości w Opolu nasz inżynier sprawdza jej stan techniczny, zgodność z normami budowlanymi i projektem. Wykorzystujemy kamery termowizyjne.
Odbiór mieszkania kończy się protokołem odbioru sporządzonym przez dewelopera. Na rynku wtórnym 48h po odbiorze mieszkania otrzymujesz raport.