Podpowiadamy jak powinien wyglądać protokół odbioru mieszkania od dewelopera. Na co zwrócić szczególną uwagę? Zachęcamy do zapoznania się z naszym poradnikiem.
Do odbioru mieszkania warto się dobrze przygotować, ponieważ kupno mieszkania to decyzja na lata, a każdy, kto ją podejmuje, chce kupić dobrze wykończone mieszkanie, a nie przysłowiowego kota w worku.
Możemy oczekiwać, że deweloper szybko naprawi wskazane usterki, by domknąć kwestie związane z rozliczeniem. Właśnie dlatego warto zatrudnić fachowca, który pomoże prawidłowo odebrać mieszkanie, bo każda wada, której deweloper nie będzie chciał usunąć, może wpłynąć na ostateczną kwotę, jaką będziemy musieli wpłacić deweloperowi.
Tak naprawdę w przepisach nie ma definicji, która określałaby jasno stan deweloperski. W tej sytuacji należy sprawdzić zgodność umowy ze stanem zastanym podczas odbioru. Odbiór należy wykonać w ciągu dnia, dobrze, gdy razem z inwestorem i specjalistą, który dokona odbioru, będzie obecny przedstawiciel dewelopera. Można go dopytać o ewentualne gwarancje na produkty, które zostały zamontowane w mieszkaniu, a w przypadku drzwi o certyfikat potrzebny do ubezpieczenia mieszkania.
Podczas odbioru najczęściej sprawdzamy usterki, a fachowiec potrafi odnieść stan zastany do norm budowlanych i umowy deweloperskiej, co znacząco poprawia jakość odbioru i daje poczucie bezpieczeństwa i komfort pomocy eksperta.
Ważne, by protokół odbioru podpisały obie strony (inwestor i deweloper). Deweloper podpisując protokół nie musi akceptować usterek. Jego podpis świadczy o tym, że odbył się odbiór, a do ewentualnych usterek ma prawo odnieść się w ciągu czternastu dni od dnia zapisanego w protokole.
Ważne, by wpisać datę odbioru, ponieważ od tego terminu, w ciągu trzydziestu dni, deweloper ma obowiązek naprawić usterki na własny koszt.
Kupujesz lub sprzedajesz nieruchomość?
Uniknij kosztownych błędów! W 60 sekund odpowiedz na 5 prostych pytań, a my powiemy Ci, na co uważać!
Sam podział protokołu jest uzależniony od koncepcji. Nasza firma preferuje podział merytoryczny, nie na pomieszczenia, a na sekcje tematyczne takie jak: „Instalacje”, „Posadzki”, „Stolarka okienna i drzwiowa”, „Tynki”, „Przynależności” oraz „Inne” oraz „Uwagi”. W każdej podsekcji zapisujemy wady, usterki i niezgodności dla wszystkich pomieszczeń mieszkania.
Nasza firma bardzo chętnie dzieli się doświadczeniem, jakie pozyskała na przestrzeni lat. Jeśli interesuje Cię jak wygląda nasz wzorcowy protokół odbioru mieszkania w formie np. pdf, zapraszamy do kontaktu telefonicznego (797 014 014) lub e-mailowego: kontakt@pewnylokal.pl.
Jeśli zaś nie jesteś przekonany do samodzielnego odbioru mieszkania, polecamy naszych wykwalifikowanych inżynierów, którzy profesjonalnie zrobią to za Ciebie, a przy okazji doradzą i sporządzą dokumentację z odbioru.
Obejrzyj film, który pokaże Ci, na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy odbiorze mieszkania.
Ekspert wyjaśnia wszystkie Twoje wątpliwości.
Działamy na terenie całej Polski.
Możemy wykonać odbiór mieszkania w dowolnym terminie.
Audyty wykonują przeszkoleni inżynierowie i inspektorzy.
Ustandaryzowane odbiory mieszkań według sprawdzonego schematu.
Doświadczenie z setek audytów technicznych i prawnych w jednym miejscu.
Dowiedz się, jak zaoszczędzić czas i nerwy na odbiorze technicznym.
Audyt nieruchomości to nie tylko równe posadzki i bezpieczne instalacje.
Kliknij na ikonę
żeby dowiedzieć się
więcej o usłudze!