Odbiór mieszkania: okna, parapety i drzwi
logo pewny lokal
call 797 014 014

Odbiór mieszkania: okna, parapety i drzwi

Doradzamy jak podczas odbioru mieszkania sprawdzać rysy na oknach i parapety.

Szybka rezerwacja

Numer telefonu

Potrzebne uzupełnienie numeru telefonu.

Typ nieruchomości

Dom
Mieszkanie
Inne

#1 w Polsce pod względem średniej liczby ocen

facebook logo google logo

Ponad 3500 osób oceniło nas na 5,0!

2021-12-08

pewny lokal pewny lokal

Odbiór mieszkania - rysy na szybach, okna, parapety i drzwi

Jako największa firma w Polsce specjalizująca się w odbiorach mieszkań radzimy, jak podczas odbioru sprawdzać okna, parapety, drzwi i balkony

Odbiór mieszkania - okna i szyby

Sprawdzamy ramy patrząc, dotykając. Sprawdzamy czy nie ma widocznych pęknięć, rys, ubytków, zacieków, wilgoci, korozji biologicznej, trwałości zamocowania, trwałych zabrudzeń. Szyby oglądamy patrząc z odległości 2 metrów kolejno fragment po fragmencie. W przypadku zauważenia czegoś podchodzimy, pocieramy - staramy się usunąć to co zauważyliśmy w celu potwierdzenia czy to faktyczna wada, a nie zaciek, zabrudzenie. Następnie patrzymy też z bliższej odległości pod różnymi kątami na szybę. Szyby dzielimy na strefę główną oraz brzegową (strefa brzegowa stanowi 5% długości i szerokości szyby, np. okno o wymiarach 150 na 120 cm, będzie miało strefę brzegową o wymiarze 7,5 cm na dłuższym boku i 6 cm na krótszym boku licząc od ramy okna). Wszelkie wady fabryczne w postaci wtrąceń, pęcherzy są niedopuszczalne w obu

strefach. Rysy na szybach w strefie brzegowej dopuszczalne o długości do 25 mm maks. 4szt/m². Rysy na szybach w strefie głównej dopuszczalne o długości do 12 mm maks. 1 szt/m².

Sprawdzamy przykładając dłoń czy nie są wyczuwalne przedmuchy na łączeniu skrzydeł okiennych z ramą, patrzymy po otwarciu okna czy w ramie okiennej nie zalega woda. Sprawdzamy patrząc, dotykając, otwierając i zamykając okna we wszystkich możliwych pozycjach (otwarcie, "uchył"). Patrzymy czy okna swobodnie się otwierają/zamykają, czy nie zawadzają o ramę okienną. Po pełnym otwarciu powinny pozostać w pozycji otwarcia, nie powinny samoistnie się zamykać.

Sprawdzamy patrząc, dotykając, otwierając i zamykając wywietrzniki czy regulacja odbywa się bez żadnych oporów. Występują również nawiewniki membranowe automatyczne. Zamykają/otwierają się samoistnie przy działaniu wilgotności, nie posiadają regulacji ręcznej.

Odbiór mieszkania - parapety

Sprawdzamy patrząc, dotykając, lekko opukując. Sprawdzamy czy nie ma widocznych pęknięć, rys, ubytków, zacieków, odparzeń, odspojeń, wilgoci, korozji biologicznej, trwałości zamocowania, trwałych zabrudzeń. Sprawdzamy czy jest spadek od okna w zewnętrzną stronę na parapetach zewnętrznych. Sprawdzamy czy parapety wewnętrzne mają poziom. Sprawdzamy czy wysunięcie parapetu względem ściany jest równe na całej długości. Sprawdzamy czy nie są wyczuwalne przedmuchy na łączeniu parapetu z ramą okienną przykładając dłoń. Określamy z jakiego materiału są wykonane parapety i czy jest to zgodne z prospektem informacyjnym.

Odbiór mieszkania - drzwi

Sprawdzamy patrząc, dotykając, lekko opukując. Sprawdzamy czy nie ma widocznych pęknięć, rys, spęcznień, ubytków, zacieków, odparzeń, odspojeń, wilgoci, korozji biologicznej, trwałości zamocowania, trwałych zabrudzeń. Sprawdzamy inne elementy (np. czy zamek działa prawidłowo). Sprawdzamy czy drzwi nie zawadzają o próg/ramę. Sprawdzamy czy drzwi po pełnym otwarciu pozostają w pozycji otwarcia, nie powinny samoczynnie otwierać się, ani zamykać (wyjątkiem są drzwi z zamocowanym samozamykaczem, w takim wypadku sprawdzamy czy drzwi samoczynnie zamykają się). Mierzymy drzwi w świetle ościeżnicy (otworu): minimalne wymiary narzucone przez rozporządzenie wynoszą 0,9 m na 2 m, a wysokość progu nie może przekraczać 2 cm. W wykończonych mieszkaniach sprawdzamy też wymiary drzwi wewnętrznych: minimalne wymiary 0,8 m na 2 m, drzwi wewnętrzne nie powinny mieć progów. W dolnej części drzwi łazienkowych powinny znajdować się otwory wentylacyjne.

Jeżeli chcesz zamówić usługę odbioru technicznego mieszkania, skontaktuj się z nami: 797 014 014.


Pośredniczka nieruchomości wyspecjalizowana w inwestycjach w grunty, w których widzi ogromny potencjał. Niedawno ukończyła podyplomowe studia z zakresu zagospodarowania przestrzennego. Wie, gdzie szukać informacji o działkach zarówno inwestycyjnych, jak i na użytek prywatny. Pośredniczy w sprzedaży mieszkań i domów. W wolnych chwilach uczy się serbskiego.

Rozwiń tekst

Historie i opinie naszych klientów

Mamy kilkukrotnie więcej opinii niż największy z konkurentów

Zostaw Twój numer, a opowiemy jak możemy Ci pomóc!
Oddzwaniamy w kilka minut!
ikona apostrofu

„Rewelacyjny kontakt, bardzo miła i fachowa obsługa. Pan który mnie wspierał podczas odbioru lokalu wykazał się pełnym profesjonalizmem i bez żadnego problemu udzielał mi odpowiedzi na wszystkie zadawane pytania.”

Paweł
ikona apostrofu

„Korzystałem z pomocy w tej firmie w sprawie umowy deweloperskiej. Prawnicy posiadają bardzo dużą wiedzę w tym temacie. Oprócz tego byli w stanie przekazać ją w sposób zrozumiały dla mnie. Dzięki temu udało mi się dodać kilka ważnych punktów do umowy, które mnie chroniły. Czas realizacji zlecenia to kilkanaście godzin. Dziękuję!”

Bartłomiej
ikona apostrofu

„Sumiennie, a co najważniejsze szczegółowo wykonana praca przez Pana Macieja! Polecam!”

Aleksander
ikona apostrofu

„Pełen profesjonalizm. Udzielili nam pełnej informacji. Pan odpowiedział wyczerpująco na WSZYSTKIE pytania w jasny i zrozumiały sposób. Raport napisany w przejrzysty i przystępny dla laika sposób. Zdecydowanie polecam.”

Anna
ikona apostrofu

„Pełen profesjonalizm. Udzielili nam pełnej informacji. Pan odpowiedział wyczerpująco na WSZYSTKIE pytania w jasny i zrozumiały sposób. Raport napisany w przejrzysty i przystępny dla laika sposób. Zdecydowanie polecam.”

Anna
ikona apostrofu

„Wszystko ok. Dobry kontakt, możliwość szybkiego załatwienia, kompetentna pomoc przy odbiorze. Cena usługi też ok.”

Marcin
ikona apostrofu

„Bardzo konkretni i fachowi inżynierowie, polecam!”

Michał
Zostaw Twój numer, a opowiemy jak możemy Ci pomóc!
Oddzwaniamy w kilka minut!
oceny google i facebook pewny lokal oceny google i facebook pewny lokal

Ponad 3500 osób oceniło nasze odbiory od dewelopera na 5,0!

Jesteśmy certyfikowani

Zobacz, jakie szkolenia przechodzą nasi inżynierowie i jakie posiadamy certyfikaty.

Odbiory wykonujemy zgodnie z normami Instytutu Techniki Budowlanej
Mamy dostęp do płatnych norm Polskiego Komitetu Normalizacyjnego
Przeszliśmy szkolenie z termowizji wg Infrared Training Center
Jesteśmy certyfikowani przez organizację InterNACHI

Używamy najlepszego sprzętu

Podczas odbiorów mieszkań i domów posługujemy się atestowanym sprzętem, którego deweloper nie może podważyć.

Kamery termowizyjne
Dalmierze, lasery krzyżowe
Narzędzia pomiarowe
Łaty, kątowniki

Galeria usterek

Przykładowe usterki, które znaleźliśmy podczas oddań domów i mieszkań od dewelopera.

Koszt naprawy: 5 000 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonane podłoże pod podkładem podłogowym; niska odporność podkładu na ściskanie

Koszt naprawy: 600 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonana instalacja elektryczna (brak odpowiedniej grubości tynku); zatynkowana puszka elektryczna

Koszt naprawy: 450 zł
przykładowe usterki

nieszczelność instalacji wodnej (podczas próby szczelności 'na mokro')

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonany punkt styku (ściana nośna-ściana działowa); odspojenie tynku; brak dylatacji

Koszt naprawy: 100 zł
przykładowe usterki

uszkodzenie mechaniczne narożnika ściany otynkowanej

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki

błędnie wykonana okładzina z dachówki ceramicznej na 75% powierzchni połaci dachu (błędne kotwienie, brak liniowości)

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki

brak wyprofilowania odpływu na zadaszeniu; zastoiska wody

Koszt naprawy: 400 zł
przykładowe usterki

uszkodzenie mechniczne powłoki lakierniczej na grzejniku

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki

dachówka betonowa oraz siding (deski elewacyjne) w złym stanie technicznym.

Koszt naprawy: 400 zł
przykładowe usterki

trwałe zabrudzenia stolarki okiennej pianą montażową

Koszt naprawy: 7 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

podciąg kapilarny/brak izolacji poziomej budynku

Koszt naprawy: 2 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność pionu kanalizacyjnego

Koszt naprawy: 450 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

liczne przedmuchy (nieszczelności) na stolarce okiennej

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

dom z rynku wtórnego; zawilgocenie od strony połaci dachu

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

mostek termiczny; niechlujnie ułożona warstwa izolacji termicznej w połaci dachu

Koszt naprawy: 50 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

zapowietrzony grzejnik drabinkowy

Koszt naprawy: 550 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelności instalacji wodno-kanalizacyjnej

Koszt naprawy: 550 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność instalacji wodnej

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
łata kontrolna

błędny montaż parapetu zewnętrznego, trudny do zauważenia gołym okiem

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki
łata kontrolna 200 cm

brak płaszczyzny ściany otynkowanej (niezgodność z normą PN-B 10110:2005) - niezauważalne gołym okiem

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
laser krzyżowy; łata kontrolna 200cm

brak płaszczyzny podkładu podłogowego w skali całego pomieszczenia - niemożliwe do zweryfikowania bez lasera krzyżowego

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
kątownik budowlany; łata kontrolna

błędny montaż rozdzielacza C.O (brak kąta prostego, brak liniowości względem ściany) - niezauważalny gołym okiem

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki
kątownik budowlany; narzędzia pomiarowe

brak liniowości oraz powtarzalności wymiarów schodów monolitycznych żelbetowych

Koszt naprawy: 700 zł
przykładowe usterki

mostek termiczny — nieskutecznie zaizolowany wyłaz dachowy. Ślady ognisk korozji biologicznej oraz kondensacji wilgoci.

Koszt naprawy: 2 200 zł
przykładowe usterki

jeden obwód elektryczny na poddaszu nieużytkowym. Brak możliwości podłączenia klimatyzacji lub innych urządzeń o dużej mocy poborowej.

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki

sztywna spoina na styku rama okna - parapet. Duże ryzyko nieszczelności.

Koszt naprawy: 1 600 zł
przykładowe usterki

odparzenia okładziny ceramicznej na tarasie i na opasce okalającej budynek. Płytki kwalifikują się do wymiany.

Koszt naprawy: 2 400 zł
przykładowe usterki

ślady zawilgocenia pod nieszczelną płytą balkonową (znajdującą się powyżej).

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki

ślady zawilgocenia pod nieszczelną płytą balkonową (znajdującą się powyżej).

Koszt naprawy: 10 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

korozja pionu kanalizacyjnego, nieszczelność instalacji kanalizacyjnej

Koszt naprawy: 700 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność okna tarasowego, przedmuch zimnego powietrza

Koszt naprawy: 1 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność instalacji grzewczej (objawiająca się regularnie zapowietrzającym się grzejnikiem)

Koszt naprawy: 1 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

mostek termiczny, przemarzanie szpalety okna połaciowego

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

mostek termiczny, strata ciepła przez ścianę szczytową poddasza nieużytkowego

Koszt naprawy: 4 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

błędnie osadzone okno kolankowe, straty ciepła oraz brak liniowości zabudowy

Koszt naprawy: 2 000 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność na styku ścianki kolankowej z połacią dachu

Koszt naprawy: 5 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

nieszczelność połaci dachu, przeciek

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

niechlujnie wykonana termoizolacja poddasza

Koszt naprawy: 1 500 zł
przykładowe usterki
kamera termowizyjna

podciąg kapilarny/brak izolacji poziomej budynku

Koszt naprawy: 2 500 zł
przykładowe usterki

wada fabryczna pakietu szybowego (niezgodność z normą PN-EN 1279:2018; podstawa do wymiany oszklenia)

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki

nieudolnie wykonana próba korekty zapadniętego narożnika posadzki; błąd wykonawczy

Koszt naprawy: 400 zł
przykładowe usterki

brak drożności otworów odwadniających w ramach okiennych (uwaga globalna)

Koszt naprawy: 1000 zł
przykładowe usterki

uszkodzenie mechaniczne powierzchni parapetu z konglomeratu

Koszt naprawy: 500 zł
przykładowe usterki

błędne wykonanie powłoki zabezpieczającej na pochwycie balustrady

Koszt naprawy: 300 zł
przykładowe usterki

ubytki tynkarskie przy punktach elektrycznych (uwaga globalna)

pewny lokal pewny lokal

Poradniki

Zachęcamy do pobrania darmowych poradników przygotowanych przez naszych prawników i inżynierów

Poradnik odbioru technicznego od dewelopera

okładka poradnika

Poradnik poodbiorowy

okładka poradnika

Poradnik o rękojmi nieruchomości

okładka poradnika

Co sprawdzamy w ramach odbioru?

Gwaranacja wyłapania wszystkich usterek, nie tylko tych widocznych gołym okiem.

tynki

Tynki i wylewki

Metraż weryfikujemy na życzenie klienta, kiedy zaistnieje podejrzenie niezgodności z pomiarem powykonawczym.

stolarka

Stolarka drzwiowa i okienna

Sprawdzamy okna i drzwi, także pod kątem zgodności ze standardem.

instalacje

Instalacje

Zweryfikujemy instalację elektryczną, kanalizacyjną, ciepłą oraz inne instalacje.

przynależności

Przynależności

Sprawdzimy ich zgodność ze standardem oraz normami budowlanymi (np. wymiary miejsca postojowego).

mertaż

Metraż

Metraż weryfikujemy na życzenie klienta, kiedy zaistnieje podejrzenie niezgodności z pomiarem powykonawczym.

zawilgocenia

Zawilgocenia i mostki termiczne

Weryfikujemy szczelność okien, pleśń, grzyba za pomocą kamer termowizyjnych.

Jakie dokumenty mogą być przydatne

Poniższe dokumenty pozwolą nam wykonać kompleksowy odbiór techniczny nieruchomości od dewelopera.

rzut architektoniczny

Rzut architektoniczny

Rzut zwykle stanowi załącznik do prospektu informacyjnego dewelopera. Rzut projektowy jest nam potrzebny podczas odbioru technicznego do zweryfikowania układu mieszkania (np. wnęki, ściany) oraz rozmieszczenia instalacji.

standard wykończenia

Standard wykończenia

Standard to dokument, który określa jak deweloper wykończy mieszkanie (np. czy stan deweloperski obejmuje parapety wewnętrzne, czy nie). Dzięki standardowi jesteśmy w stanie kompleksowo zweryfikować mieszkanie lub dom podczas odbioru.

prospekt informacyjny

Prospekt informacyjny

Niekiedy informacje istotne dla przeprowadzenia odbioru technicznego znajdują się także w prospekcie informacyjnym dewelopera. Rzut projektowy oraz standard wykończenia zazwyczaj stanowią załączniki do prospektu informacyjnego.

Dowiedz się więcej o odbiorze technicznym

Obejrzyj krótkie filmiki, aby dowiedzieć się na czym polega odbiór deweloperski.

Jak to działa?

Dowiedz się więcej o odbiorze technicznym

zamówienie

Zamówienie

Podajesz miasto i metraż, a nasi pracownicy umawiają zlecenie z inżynierem.

wizyta

Wizyta

W czasie odbioru lub przeglądu nieruchomości nasz inżynier sprawdza jej stan techniczny, zgodność z normami budowlanymi i projektem. Wykorzystujemy kamery termowizyjne.

dokumentacja

Dokumentacja

Odbiór mieszkania kończy się protokołem odbioru sporządzonym przez dewelopera. Na rynku wtórnym 48h po odbiorze mieszkania otrzymujesz raport.

Odbiory mieszkań także w innych miastach

Działamy na terenie całej Polski. Zobacz, gdzie jeszcze możemy Ci pomóc.

Zobacz, gdzie działamy

Dysponujemy ogólnopolską siecią inżynierów.

Możemy wykonać odbiór techniczny na terenie całego miasta i okolic.

Pewny Lokal, ul. Wileńska 69, Warszawa