Odbiór techniczny mieszkania dla większości ludzi jest stresującym doświadczeniem. Trudno się temu dziwić, jest to bowiem dzień, w którym nabywca inwestycji życia odbiera klucze do swojego wymarzonego mieszkania. Podczas spotkania z przedstawicielami dewelopera świeżo upieczeni właściciele w krótkim czasie muszą przyswoić dużą ilość informacji. W atmosferze pośpiechu łatwo wtedy o pomyłkę oraz o pominięcie istotnych usterek, co może sprawić, że deweloper nie zgodzi się na ich naprawę na koszt własny.
Zgodnie z ustawą deweloperską najważniejszym dokumentem podczas odbioru jest protokół odbioru. To w nim podczas odbioru umieszczane są informacje dotyczące usterek odkrytych na miejscu. Według ustawy deweloper nie może zakwestionować ich w momencie wpisywania, a każdą z uwag ma obowiązek umieścić w protokole odbioru. Deweloper ustawowo ma 14 dni na ustosunkowanie się do zidentyfikowanych usterek (które zazwyczaj akceptuje, gdyż nie opłaca mu się alternatywa - droga sądowa), a 30 dni na usunięcie ich na swój koszt.
Ponieważ zapisanie jak największej liczby usterek w protokole odbioru jest dla nabywcy mieszkania korzystne, warto podczas odbioru skorzystać z pomocy drugiej osoby. Obecność na odbiorze kogoś, którego bezstronnemu i przytomnemu osądowi możemy zaufać w przypadku ewentualnych problemów z deweloperem, jest nieoceniona - zarówno ze względu na mniejszy stres w trakcie odbioru, ale też i mniejsze koszty poniesione w przyszłości na naprawę przeoczonych uprzednio ubytków.
Dlatego też zachęcamy do skorzystania z pomocy doświadczonego inżyniera w dniu odbioru technicznego mieszkania od dewelopera. Jako fachowiec z wykształceniem kierunkowym oraz dużym doświadczeniem w odbiorach mieszkań nie powinien mieć on większych problemów ze zlokalizowaniem ubytków, pęknięć i zawilgoceń w całym mieszkaniu podczas trwania odbioru.
Odbiór techniczny mieszkania wygląda wtedy następująco: nasz inżynier przyjeżdża na miejsce odbioru i 10 minut przed umówioną godziną dzwoni do klienta aby mogli odnaleźć się na inwestycji oraz aby bez obecności dewelopera przedyskutować istotne dla niego kwestie. Następnie, wspólnie z klientem spotykają się z przedstawicielem dewelopera (i często również generalnym wykonawcą) i udają się do mieszkania gdzie wykonywany jest odbiór. Nasz fachowiec dokładnie sprawdza lokal mieszkalny, a w tym czasie przedstawiciel dewelopera ma obowiązek notować wszystkie zidentyfikowane usterki i niezgodności.
Podczas odbioru mieszkania inżynier Pewnego Lokalu oprócz wilgotności, ubytków i zarysowań w całym mieszkaniu sprawdzi także zgodność lokalu z normami budowlanymi oraz Polskimi Normami – przykładowo sprawdzimy dopuszczalne odchylenie kąta od płaszczyzny. Dodatkowo w przeciwieństwie do konkurencji weryfikujemy także zgodność mieszkania z dokumentacją od dewelopera. Nasz inżynier sprawdzi zgodność wymiarów mieszkania z wymiarami podanymi w rzucie mieszkania oraz sprawdzi, czy materiały podane w standardzie wykończenia rzeczywiście zostały użyte do wykończenia mieszkania.
Kupujesz lub sprzedajesz nieruchomość?
Uniknij kosztownych błędów! W 60 sekund odpowiedz na 5 prostych pytań, a my powiemy Ci, na co uważać!
Reasumując – o ile sam odbiór mieszkania w teorii brzmi prosto, to uczestnictwo w nim z reguły bywa stresującym doświadczeniem, podczas którego łatwo jest w przypływie emocji o popełnienie błędu i przeoczenie kluczowych usterek. Warto dlatego pamiętać, że zawsze można skorzystać z pomocy osoby, dla której odbiory mieszkań to codzienność.
Obejrzyj film, który pokaże Ci, na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy odbiorze mieszkania.
Ekspert wyjaśnia wszystkie Twoje wątpliwości.
Działamy na terenie całej Polski.
Możemy wykonać odbiór mieszkania w dowolnym terminie.
Audyty wykonują przeszkoleni inżynierowie i inspektorzy.
Ustandaryzowane odbiory mieszkań według sprawdzonego schematu.
Doświadczenie z setek audytów technicznych i prawnych w jednym miejscu.
Dowiedz się, jak zaoszczędzić czas i nerwy na odbiorze technicznym.
Audyt nieruchomości to nie tylko równe posadzki i bezpieczne instalacje.
Kliknij na ikonę
żeby dowiedzieć się
więcej o usłudze!