Drugi odbiór to potoczne określenie momentu sprawdzenia przez nabywcę mieszkania/domu, czy deweloper (a w praktyce generalny wykonawca) usunął wady i usterki zidentyfikowane podczas odbioru technicznego. Jeśli wad i usterek było sporo lub jeśli podczas odbioru mieszkania wyniknęły nietypowe zagadnienia budowlane, to warto na drugi odbiór udać się z doświadczonym inżynierem, który zweryfikuje, czy aby na pewno wszystko zostało dokładnie usunięte/naprawione. Usterki przeoczone podczas pierwszego odbioru zawsze możemy wskazać deweloperowi później (np. na drugim odbiorze), bez względu na to, czy odebraliśmy, czy też nie klucze do mieszkania.
Co do zasady, deweloper powinien usunąć wady w ciągu 30 dni od podpisania protokołu. W praktyce deweloper zapewne da znać e-mailowo, czy akceptuje zidentyfikowane na protokole wady i usterki (chyba że już to zrobił, np. czyniąc odpowiednią adnotację na protokole). Deweloper również w formie e-mailowej zapewne poinformuje Państwa o usunięciu wad i usterek. Proszę pamiętać, że po odbiorze mieszkania od dewelopera Państwa sprawy “przejmuje” zwykle inny pracownik dewelopera niż osoba, z którą kontaktowaliście się Państwo przed odbiorem mieszkania/domu.
Za usunięcie wad i usterek zidentyfikowanych podczas odbioru w praktyce najczęściej odpowiedzialny jest nie tyle deweloper, ile generalny wykonawca. To generalny wykonawca odpowiada wobec dewelopera za bezusterkowe oddanie mieszkań. Deweloper i tak “przerzuci” więc na wykonawcę koszt naprawy. W przypadku przekazania Państwu kluczy po odbiorze technicznym, na którym to odbiorze zidentyfikowane zostały usterki, proszę mieć świadomość, że powinni Państwo umożliwić deweloperowi “wejście” do mieszkania w celu naprawy takich usterek (chyba że deweloper zastosuje specjalną wkładkę budowlaną umożliwiającą wejście do mieszkania).
Zwracamy Państwa uwagę, że zgodnie z ustawą deweloperską – tak jak pisaliśmy wyżej - deweloper ma obowiązek usunąć wady i usterki zidentyfikowane podczas odbioru w terminie 30 dni od pierwszego odbioru. Dlatego sugerujemy Państwu wyznaczenie deweloperowi/umówienie się z deweloperem (najlepiej e-mailowo) na termin "drugiego" odbioru właśnie w dzień przypadający 30 dni od dnia pierwszego odbioru albo niedługo wcześniej/później. Dzięki takiemu konkretnemu wyznaczeniu terminu - umówieniu się na termin drugiego odbioru - deweloper będzie "zmobilizowany" do szybkiego usunięcia usterek.
Z naszej praktyki wiemy, że bez asertywnego wyznaczenia terminu drugiego odbioru, proces naprawy usterek przez dewelopera jest rozbity w czasie i trwa tygodniami, a czasem wręcz miesiącami (najpóźniejsze drugie odbiory w historii Pewny Lokal odbywały się ponad 10 miesięcy po pierwszym odbiorze!).
Kupujesz lub sprzedajesz nieruchomość?
Uniknij kosztownych błędów! W 60 sekund odpowiedz na 5 prostych pytań, a my powiemy Ci, na co uważać!
Chętnie pomożemy Państwu przy sprawdzeniu, czy deweloper rzetelnie usunął usterki zidentyfikowane podczas odbioru technicznego.
Klientom, którzy skorzystali z usług naszej firmy Pewny Lokal, podczas “pierwszego” odbioru oferujemy bardzo atrakcyjne stawki przy drugim odbiorze.
Na "drugi" odbiór postaralibyśmy się przydzielić inżyniera, który był u Państwa wcześniej, ewentualnie innemu inżynierowi przekażemy spisane w trakcie pierwszej usługi uchybienia. Nasz fachowiec sprawdzi, czy usunięte zostały wykryte wcześniej wady i usterki, a także zweryfikuje, czy w momencie, kiedy deweloper wpuścił do Państwa mieszkania swoich wykonawców, nie powstały kolejne uchybienia.
Jeśli są Państwo zainteresowani usługą drugiego odbioru, zachęcamy do kontaktu z nami: 797 014 014
Obejrzyj film, który pokaże Ci, na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy odbiorze mieszkania.
Ekspert wyjaśnia wszystkie Twoje wątpliwości.
Działamy na terenie całej Polski.
Możemy wykonać odbiór mieszkania w dowolnym terminie.
Audyty wykonują przeszkoleni inżynierowie i inspektorzy.
Ustandaryzowane odbiory mieszkań według sprawdzonego schematu.
Doświadczenie z setek audytów technicznych i prawnych w jednym miejscu.
Dowiedz się, jak zaoszczędzić czas i nerwy na odbiorze technicznym.
Audyt nieruchomości to nie tylko równe posadzki i bezpieczne instalacje.
Kliknij na ikonę
żeby dowiedzieć się
więcej o usłudze!