Drugi odbiór mieszkania

W poniższym artykule wyjaśniamy, czym jest drugi odbiór mieszkania.
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy w odbiorze technicznym?
Zarezerwuj termin odbioru

Zobacz, dlaczego warto zlecić nam pomoc w odbiorze technicznym mieszkania.

Obejrzyj film pokazujący, dlaczego jesteśmy najlepszą firmą od odbiorów w Polsce!

Spis treści:

1. Czym jest drugi odbiór mieszkania
2. Kto odpowiada za usunięcie wad i usterek?
3. Jak skłonić dewelopera do usunięcia usterek?
4. Pomoc Pewny Lokal - drugi odbiór

1. Czym jest drugi odbiór mieszkania

Drugi odbiór to potoczne określenie momentu sprawdzenia przez nabywcę mieszkania/domu, czy deweloper (a w praktyce generalny wykonawca) usunął wady i usterki zidentyfikowane podczas odbioru technicznego. Jeśli wad i usterek było sporo lub jeśli podczas odbioru mieszkania wyniknęły nietypowe zagadnienia budowlane, to warto na drugi odbiór udać się z doświadczonym inżynierem, który zweryfikuje, czy aby na pewno wszystko zostało dokładnie usunięte/naprawione. Usterki przeoczone podczas pierwszego odbioru zawsze możemy wskazać deweloperowi później (np. na drugim odbiorze), bez względu na to, czy odebraliśmy, czy też nie klucze do mieszkania.

Co do zasady, deweloper powinien usunąć wady w ciągu 30 dni od podpisania protokołu. W praktyce, deweloper zapewne da znać e-mailowo, czy akceptuje zidentyfikowane na protokole wady i usterki (chyba że już to zrobił, np. czyniąc odpowiednią adnotację na protokole). Deweloper również w formie e-mailowej zapewne poinformuje Państwa o usunięciu wad i usterek. Proszę pamiętać, że po odbiorze mieszkania od dewelopera Państwa sprawy “przejmuje” zwykle inny pracownik dewelopera niż osoba, z którą kontaktowaliście się Państwo przed odbiorem mieszkania/domu.

2. Kto odpowiada za usunięcie wad i usterek?

Za usunięcie wad i usterek zidentyfikowanych podczas odbioru w praktyce najczęściej odpowiedzialny jest nie tyle deweloper, co generalny wykonawca. To generalny wykonawca odpowiada wobec dewelopera za bezusterkowe oddanie mieszkań. Deweloper i tak “przerzuci” więc na wykonawcę koszt naprawy. W przypadku przekazania Państwu kluczy po odbiorze technicznym, na którym to odbiorze zidentyfikowane zostały usterki, proszę mieć świadomość, że powinni Państwo umożliwić deweloperowi “wejście” do mieszkania w celu naprawy takich usterek (chyba że deweloper zastosuje specjalną wkładkę budowlaną umożliwiającą wejście do mieszkania).

3. Jak skłonić dewelopera do usunięcia usterek?

Zwracamy Państwa uwagę, że zgodnie z ustawą deweloperską – tak jak pisaliśmy wyżej - deweloper ma obowiązek usunąć wady i usterki zidentyfikowane podczas odbioru w terminie 30 dni od pierwszego odbioru. Dlatego sugerujemy Państwu wyznaczenie deweloperowi/umówienie się z deweloperem (najlepiej e-mailowo) na termin "drugiego" odbioru właśnie w dzień przypadający 30 dni od dnia pierwszego odbioru albo niedługo wcześniej/później. Dzięki takiemu konkretnemu wyznaczeniu terminu - umówieniu się na termin drugiego odbioru  - deweloper będzie "zmobilizowany" do szybkiego usunięcia usterek.

Z naszej praktyki wiemy, że bez asertywnego wyznaczenia terminu drugiego odbioru, proces naprawy usterek przez dewelopera jest rozbity w czasie i trwa tygodniami, a czasem wręcz miesiącami (najpóźniejsze drugie odbiory w historii Pewny Lokal odbywały się ponad 10 miesięcy po pierwszym odbiorze!).

4. Pomoc Pewny Lokal - drugi odbiór

Chętnie pomożemy Państwu przy sprawdzeniu, czy deweloper rzetelnie usunął usterki zidentyfikowane podczas odbioru technicznego.

Klientom, którzy skorzystali z usług naszej firmy Pewny Lokal, podczas “pierwszego” odbioru oferujemy bardzo atrakcyjne stawki przy drugim odbiorze.

Na "drugi" odbiór postaralibyśmy się przydzielić inżyniera, który był u Państwa wcześniej, ewentualnie innemu inżynierowi przekażemy spisane w trakcie pierwszej usługi uchybienia. Nasz fachowiec sprawdzi, czy usunięte zostały wykryte wcześniej wady i usterki, a także zweryfikuje, czy w momencie, kiedy deweloper wpuścił do Państwa mieszkania swoich wykonawców, nie powstały kolejne uchybienia.

Jeśli są Państwo zainteresowani usługą drugiego odbioru, zachęcamy do kontaktu z nami: 797 014 014

Pewny Lokal to największa w Polsce firma inżynieryjna specjalizująca się w odbiorach mieszkań i domów. Co miesiąc pomagamy setkom nabywców w odbiorze nieruchomości od dewelopera. Mamy najwięcej pozytywnych opinii. Dowiedz się, dlaczego warto nam zaufać tutaj.

Jakie są dopuszczalne odchyłki dewelopera?

Zobacz film o dopuszczalnych odchyłkach dewelopera podczas odbioru mieszkania.

Sprawdź wiarygodne opinie o deweloperach i inwestycjach!
- opinie naszych inżynierów o inwestycjach oraz deweloperach
- opinie na podstawie odbiorów technicznych
- zobacz jakie rodzaje usterek występują najczęsciej
SPRAWDŹ

Stolarka okienna przy odbiorze mieszkania.

Zobacz, na czym powinno polegać sprawdzenie stolarki okiennej podczas odbioru mieszkania.

Ściągnij nasz poradnik:
Jak bezpiecznie kupić nieruchomość od dewelopera i podpisać z nim umowę?

Ściągnij nasz poradnik:
Jak odebrać mieszkanie lub dom od dewelopera?

Ściągnij nasz poradnik:
Jak bezpiecznie kupić mieszkanie lub dom na rynku wtórnym?


Czy nasz artykuł pomógł Ci w Twoim problemie? Podziel się zdobytą wiedzą ze znajomymi!

Oceń artykuł:

Średnia 5/5 na podstawie 2 opinii.

Zobacz, na czym polega przykładowy odbiór mieszkania z naszym ekspertem.

Obejrzyj film pokazujący, na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy odbiorze mieszkania.

Baza wiedzy

Jak sprawdzić nieruchomość?

Kliknij na ikonę pewny lokal czarny domek
żeby dowiedzieć się
więcej o usłudze!

strzałka